וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: נסיגה משטחים תקרב את הירי למשרד רה"מ

פנחס וולף

1.3.2011 / 12:41

בפגישה עם שליח הקוורטט למזה"ת, טוני בלייר, אמר שר החוץ ליברמן כי מדינת פלסטינית בגבולות 67 לא תביא שלום, אלא תקרב את הירי לגוש דן. "כשנסוגנו קיבלנו ירי יומיומי במקום ביטחון"

"מדינה פלסטינית בגבולות 1967 לא תביא שלום, אלא תעביר את הסכסוך לתוך גוש דן" – כך אמר אתמול (שני) שר החוץ, אביגדור ליברמן, לשליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, בפגישה שהתקיימה בין השניים בירושלים. ליברמן הסביר כי דעתו נובעת מהניסיון של הנסיגות מדרום לבנון ומעזה. "כשנסוגונו בלי שנוצרו תנאים אובייקטיביים בשטח המאפשרים הסכם צודק, הגורמים הקיצוניים השתלטו על השטח", הסביר.

"נסוגנו לגבול הבינלאומי. קיבלנו אישור ממזכ"ל האו"ם שעמדנו בכל התחייבויותינו, אבל במקום שלום וביטחון, קיבלנו 60 אלף טילים ואיום על חבלי אוכלוסייה מהצפון עד מרכז הארץ. גם בדרום, לאחר שפינינו יהודים מישובים פורחים, קיבלנו ירי יומיומי של טילים על האוכלוסייה בכל אזור הדרום. בשני המקרים מדובר בארגונים המופעלים על ידי אירן. נסיגה לגבולות 67' תביא לאותו מצב, גם במרחק רבע שעה ממשרד ראש הממשלה ומהכנסת".

לדברי ליברמן, הפתרון הינו כלכלי. "ישראל עושה רבות כדי לפתח את הכלכלה הפלסטינית, משום שהבעיה האמיתית היא שההכנסה הממוצעת לנפש בישראל היא 30 אלף דולר, וברשות הפלסטינית היא 3,000. כשההכנסה תהיה 15 אלף דולר לנפש, נוכל לפתור את הסכסוך בלי צורך במתווכים ובקוורטט. ההסכם יבוא באופן טבעי".

"בסוריה לא באמת רוצים שלום"

במהלך הפגישה עם בלייר, התייחס שר החוץ גם להתפתחויות הדרמטיות במדינות ערב והביע חשש מכך שהשינויים השלטוניים לא יביאו בהכרח למיסוד הדמוקרטיה, "במיוחד כשמדובר במדינות כמו תימן, בחריין או לוב, כולנו מקווים שתהיה במקומות הללו דמוקרטיה ושלטון נאור, אך ישנו חשש ממשי שבמקום דמוקרטיה נוסח האיחוד האירופי, מי שישלוט במדינות הללו בסופו של דבר הם גורמים רדיקליים בהנהגת אירן או בנוסח אירן".

ליברמן נפגש אתמול גם עם השליח היפני למזרח התיכון, יוטאקה יאמורה, ששב בימים האחרונים מגישושים בסוריה לגבי נכונותם לפתוח במגעים עם ישראל. ליברמן התייחס בקרירות לכוונתיו של יאמורה. "לצערי, בסוריה רוצים מאוד לדבר על שלום אבל לא באמת רוצים שלום", הוא קבע. "הם מעוניינים בתהליך רק כדי לקבל לגיטימציה מהמערב. רק בשבועות האחרונים הם הגבירו את הברחות הנשק לחיזבאללה בדרום לבנון".

"בכל שנה הם מגדילים את רכישת הנשק. הם מתמידים בסירובם לאפשר לפקח לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבקר באתרים החשודים כמתקני גרעין, וממשיכים להדק את קשריהם עם אירן. לנשיא אסד יש מטרה אחת בלבד - לשמור את שושלת אסד בשלטון. הוא יודע שכל תהליך דמוקרטי יסכן את שלטונו. אני מוכן לפתוח עם סוריה במשא ומתן ישיר באופן מידי, אך מתוך הבנה ברורה שהעיקרון שעליו מתבסס המו"מ הוא שלום תמורת שלום. אין שום הצדקה או סיבה שישראל תוותר על רמת הגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully