וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ההרוג: לא הגיע מידע מדויק מניו זילנד

1.3.2011 / 10:39

לאחר שנמצאה גופתו של המטייל עופר לוי בזירת אסון רעידת האדמה בניו זילנד, מביעה משפחתו זעם על הממשלה המקומית. "לא הסבירו לנו שום דבר על פעולות החילוץ"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

משפחת לוי, אשר קיבלה לאחר ימים רבים ומורטי עצבים את הבשורה המרה על כך שגופת בנה עופר נמצאה אמש במוקד הרעש בניו זילנד, הביעה חוסר שביעות רצון מהיחס והמענה שניתן לה מהממשלה המקומית. עופר וחברו שנהרג גם הוא באסון, גבי אינגל, היו אמורים לצאת לעבודה בכרם באזור. הם הכינו מפות מדוקדקות ממקום יציאתם מהאכסניה בה שהו, עד נקודת המפגש בכרם.

את המידע הזה העבירה המשפחה לנציגים בניו זילנד, במטרה להתחקות אחרי מסלולם. כמו כן הציעו לבצע איתור דרך הטלפונים הסלולריים שנשאו. לדבריהם, מעולם לא קיבלו תגובה מהנציגים בממשלה או הסבר מה עשו ומה לא בתהליך החילוץ.

הוריו של לוי הפצירו בראש צוות החילוץ הישראלי, חיליק מגנוס אשר היה בקשר עם המשפחה, שלא ייתן להם מידע לא מבוסס ויעדכן אותם בכל פרט. הם לחצו עליו לקבל מידע מוצק. בימים האחרונים ניהלו יומן מדוקדק ומפורט על מנת לתעד עם מי בדיוק דיברו ומה נמסר לגבי גורל בנם. לטענתם, הממשלה הניו זילנדית נידרה את המשפחה, ולא חלקה עמם את המידע המלא לגבי מאמציי החילוץ.

מוטי לוי, אביו של עופר, אמר הבוקר כי "קצין משטרה הגיע אלינו הביתה והודיע לנו על זיהוי ודאי וסופי של הבנים עופר וחברו גבי אינגל. הבנו שנסתם הגולל ושצריך להתחיל להתרגל ולחיות לצד האבדן והחוסר. החברים של עופר ביקרו וחיזקו אותנו לאורך כל תקופת חוסר הוודאות, עכשיו כולנו יחד צריכים להתארגן לתקופה אחרת. כנראה שהם לא התייסרו ונהרגו במקום. אני רוצה לשבח את ראש הממשלה ומשרד החוץ, למרות שכולם ידעו שהסיכויים לחיים הם קטנים. אתה שולח את הבן לטיול בארץ פסטורלית וחושב כי מדובר במדינה של אחו, כבשים ושלווה. עכשיו אנו מבינים שגם שם יש צרות ופורענות מסתתרות".

"מוסכניק שיכול להיות גם מדען"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הבוקר עם הוריו של גבי אינגל וניחם אותם. "אנחנו דואבים ובוכים עמכם, כל עם ישראל עקב אחר הניסיונות לאתר את בנכם", אמר נתניהו. "הערבות ההדדית של עם ישראל היא לא רק סיסמה. אני מקווה שתמצאו את הכוחות להתמודד עם האסון הכבד הזה".

לעומת האכזבה מהנציגים בניו זילנד, בשיחה עם ראש הממשלה, האב גיל סיפר על התמיכה לה זכו בארץ. כי "הדבר היחיד שמנחם אותנו הוא שפגשנו כל כך הרבה אנשים טובים בארץ ישראל, שעזרו לנו והפכו סדרי עולם בשבילנו".

החברים והקרובים שהתקשו לקבל את הבשורה, סיפרו על האבדן הגדול. "בשבילי עופר היה מושא הערצה", סיפר חברו, דודי פליסר. "הוא היה בעל מרקם מדהים של תכונות. תמיד ידע בדיוק מה הוא רוצה לעשות. הוא היה מוסכניק שיכול גם להיות מדען".

פליסר סיפר עוד כי עופר היה רב כישרונות. "הוא ניגן ג'אז בסקסופון, שירת ביחידת מגל"ן בתותחנים והתכוון להתחיל בלימודיו. פרוייקט החיים שלו בתקופה האחרונה היה פירוק והרכבה מחדש של מכונית מסוג חיפושית שעוברת כבר מספר דורות במשפחתו. הוא בן למשפחה ישראלית שורשית, הוריו אנשי עקרונות וערכים אנשים פשוטים וצנועים בצורה בלתי רגילה".

סלי גייגר, שכנה וחברה קרובה של משפחת לוי, סיפרה כי "מדובר בילד מדהים ומוכשר. המשפחה מצאה עצמה בסיטואציה בלתי אפשרית, אך התמודדה בצורה מעוררת הערצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully