וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השורטת, הביישן וזוג המתקוטטים

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

1.3.2011 / 11:05

ההחתולה שורטת את הדלתות גם כשהן פתוחות? המסורס והמעוקרת התחילו לריב? האסופי הפך לאוהב ומאושר, אבל כשמישהו מגיע, הוא מייד מתחבא? ריבי וריני, צמד מומחיות וואלה! בעלי חיים כאן

חתול מטפס על דלת פתוחה. ShutterStock
"לפני כשבוע היא התחילה לשרוט את הדלתות"/ShutterStock

יש לי חתולה מעוקרת בת שנה וחצי. לפני כשבועיים עברתי מדירה ללא דלתות (מן לופט) לדירה בעלת 3 חדרים. לפני כשבוע היא התחילה לשרוט את הדלתות. הייתי רוצה לדעת מה עליי לעשות. אשמח גם לדעת מה הסיבה שבגללה היא שורטת את הדלתות גם כשהן פתוחות?

תהליך התאקלמות לדירה חדשה הוא עניין לא פשוט, וחשוב מאד להבין מה בדיוק עובר על החתולה שלך. למעשה, הטריטוריה שלה השתנתה לגמרי ולכן היא חייבת לעשות מעשים שונים כדי להרגיש "בבית" גם בדירתכן החדשה.

סימון טריטוריה הוא אחת הפעולות החשובות ביותר לחתולים ובמיוחד במקומות חדשים או כאשר הם תחת לחצים שונים ומגוונים. הם מסמנים כדי לומר "אנחנו כאן ושייכים לכאן" או "זה שלי" משהו מהסוג שעושים בני האדם עם כסא מסויים אשר הופכים אותו לשלהם או כל דבר אחר אשר נותן בטחון.
סימון נעשה ע"י חיכוך בלוטות הריח של החתול הנמצאים במקומות שונים בגוף, בריהוט, פינות הקירות, ועוד.

חתולתך מסמנת כרגע את הטריטוריה החדשה שלה, ומכיוון שהניחוש שככל הנראה אין לה מתקני גירוד מתאימים, היא עושה זאת במקומות היחידים אשר היא יכולה להשאיר סימניה - על הדלתות ואין קשר לכך אם הן פתוחות או סגורות.

ההצעה הטובה ביותר היא לעזור לה להוריד את הלחץ בו היא נמצאת וזה על ידי רכישת מתקני גירוד יעילים ביותר כמו scratch lounge וגם הפעלתה בעזרת חכות מתאימות כמו ה-da bird ועוד. כמו כן, גם מדפים מדורגים המאפשרים התבוננות החוצה בביטחון. אם כל הפעולות האלו עדיין לא יסייעו לה להפסיק לגרד את הדלתות, פני אלינו לייעוץ.

ואנא, אל תתפתי לשים כל מיני חומרים עם ריחות שונים אשר אולי יימכרו לך כדי להרתיע החתולה מלגרד הדלתות. פעולות שליליות רק מגבירות הלחץ אצל חתולים וגורמות להחמרת בעיות בטווח הארוך.

חתול ג'ינג'י נושך את אוזנו של חתול אפור. ShutterStock
"לאחרונה נראה כי המשחקים ביניהם הופכים לממש רדיפה"/ShutterStock

אספנו חתול בן שלושה חודשים מהרחוב. לאחר כחודשיים, אימצנו גורה ג'ינג'ית בת חודשיים או שלושה. החתול מסורס והחתולה מעוקרת. לאחרונה נראה כי המשחקים ביניהם הופכים לממש רדיפה והצקה של אפי החתול אחר ג'ולי החתולה. מה עובר עליו ? יש משהו שאנו יכולים לעשות?

קודם כל, ברכותינו! שניים זה תמיד טוב מאחד! יחד עם זאת, יש גם עניינים "חתוליים" שאינם עניינינו, בני האדם, במצב שבו שני חתולים או יותר גרים תחת קורת גג אחת.

לאחר תקופת התאקלמות ראויה (לפחות עד ששני החתולים מתנהגים יפה, כל אחד באזור אחר בבית) החתולים נזקקים למשאבים פיזיים כמו: שני ארגזי חול מרוחקים זה מזה ותמיד נקיים (בעיקרון כאשר יש שני חתולים עדיף שיהיו 3 ארגזי חול), קערות אוכל נקיות עם אוכל באיכות גבוהה ובשפע, מים טריים במספר מקומות, ולא פחות חשוב - מתקני גירוד ואפשרויות לטפס, להתחבא, לצפות וכד', כל אחד בנפרד.

אם יש לך אינטראקציות כייפיות עם כל אחד בנפרד וגם עם שניהם יחד, והאווירה בבית לא השתנתה בשל גורם כלשהו אשר לא קשור לחתולים, אז יש הרבה עניינים פנימיים שלהם, כמו שצויין קודם לכן. יש "דיבור" חתולי ביניהם על מספר נושאים ובעיקר על קביעת ההיררכיה וגם זה משתנה מידי פעם ויש על זה "דיונים". חוץ מזה, יש אימון לצייד וזה לעיתים גם נראה לעין האדם כמשהו מאד לא נעים, ועוד פעילויות אשר חתולים עוסקים בהם כאשר הם בחברה.

כלומר, אם הכל טוב אצל כל אחד מהם והם מרגישים טוב, אז אל תתערבי כלל ב"שיח" שלהם. זה חשוב מאד. כאשר בני האדם לא מתערבים ורק דואגים לרווחת החתולים באופן כללי וכאשר הם מבקשים משהו – נענים לו בשמחה – אז שני חתולים חיים יחדיו נפלא, גם אם יש עליות ומורדות, בדיוק כמו אצל כל שני יצורים אשר חיים יחדיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חתול מתחבא מתחת לשמיכה אדומה. ShutterStock
"כאשר מישהו מבקר הוא נבהל ומתחבא"/ShutterStock

אספנו לפני כשנה חתול רחוב חולה ומפוחד בן חצי שנה. לאט לאט הוא נפתח והיום הוא אוהב ומאושר. הבעיה - כאשר מישהו מבקר הוא נבהל ומתחבא. (הערה - אנו גרים בקומה 8 בלי מרפסת והחתול נמצא בבית כל היום). בנוסף, בקרוב תצטרף תינוקת למשפחה ואנו חוששים ממה שיהיה.

ראשית, אל תחששו בעניין התינוקת אשר תתווסף למשפחתכם בקרוב בשעה טובה. אם תמשיכו באהבתכם לחתול ולא תתעלמו ממנו ובמקביל תעשו את השינויים בדירה או בשיגרת החיים עוד שבועות לפני הלידה עצמה, אז הכל יהיה נהדר בין כולכם והחתול ימשיך להיות אהוב ומאושר כפי שהוא היום. אנחנו מייעצות להרבה מאד זוגות בהיריון ולאחר לידה ונשמח לעשות זאת גם איתכם, אם תרצו זאת.

שנית, באשר להתנהגותו המפוחדת של החתול שלכם כאשר מגיעים זרים – זה גם נפוץ מאד, בעיקר כאשר מדובר בחתול אשר חווה טראומות מאד קשות בהיותו צעיר וברחוב – נטוש, חולה, אומלל, מורעב ועוד, לצערנו הרב. טראומות מסוג זה קשה לרפא נפשית, גם אם פיזית הוא במצב נפלא.

חשוב שתגנו עליו מאד ותעזרו לו עם כל פחדיו וכמובן תנו לו להתחבא בשקט ובשלווה כאשר מגיעים זרים. יש חתולים רבים אשר מרגישים בנוח רק עם האנשים שאיתם וכל אדם זר, אפילו צלצול באינטרקום או בפעמון הדלת, גורמים להם להיעלם בפחד רב לקצה הארון. חשוב שתמיד תעניקו למתוק שלכם את מקומו ולגיטימציה לכך שהוא יכול להיות במקום שלו בלי לחשוף אותו בכוח.

יחד עם זאת, נסו לתת לו אפשרויות מעולות לצפות בנעשה בחוץ, דרך חלון ומקומות גבוהים לידו (חובה לרשת כמובן כל מקום מסוכן) – זה יכול מאד להרגיע אותו. כמו כן, שימו לו קרטונים להתחבא בהם בכל מקום בו הוא אוהב לעשות זאת, ובמיוחד במקומות גבוהים. השאירו לו ארון פתוח להתחבא בו אם הוא אוהב זאת וכמובן, פנקו אותו באוכל מעולה וגם דאגו להפעילו עם חכות מצויינות לפריקת לחצים.

גם מתקן גירוד יעיל יהיה מעולה עבורו וכמובן, דברו אליו באופן נעים בכל עת ונסו להיות רגועים ככל שאתם יכולים באופן כללי. אווירה טובה בבית תעזור גם לו.

יש לכם חתול נהדר ומיוחד אשר הצלתם והוא רואה אתכם כהוריו לכל דבר – זה נפלא ואתם כנראה אנשים נפלאים אשר נענים לאתגר שהוא מציב לכם.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully