וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט סגר חודש חיובי שלישי

נמרוד הלפרן

28.2.2011 / 23:30

על רקע התייצבות מחיר הדלק ונתוני המקרו נסגר המסחר בבורסה האמריקאית במגמה חיובית. הדאו ג'ונס עלה ב-0.8% ואילו הנאסד"ק נסגר כמעט ללא שינוי

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית, בדרכן לעלייה חודשית שלישית ברציפות, על רקע נתוני מקרו שפורסמו בארה"ב, התייצבות מחיר הנפט, דבריו של בכיר בבנק הפדרלי כי חל שיפור ניכר בתחזית לכלכלת ארה"ב, והודעת המשקיע המיליארדר וורן באפט על כוונתו לבצע בקרוב רכישות נוספות.

מדד דאו ג'’ונס, אשר נסוג בשבוע שעבר בכ-2% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז אוגוסט - עלה ב-0.8% לרמה של 12,230 נקודות והשלים בכך עלייה חודשית של 2.8%. מדד S&P 500 , אשר רשם בשבוע שעבר את הירידה השבועית החדה ביותר מאז נובמבר, עלה ב-0.6% לרמה של 1,327 נקודות בדרכו לעלייה של 3.3% בפברואר - עלייה חודשית שלישית ברציפות. מדד נאסד"ק נסגר כמעט ללא שינוי ברמה של 2,782 נקודות ועלה בסיכום חודשי ב-3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות השלים חודש שישי ברציפות של ירידות - רצף הירידות הממושך ביותר מאז שנת 2006. התשואה על האג"ח ל-10 שנים נסגרה ביום שני כמעט ללא שינוי ברמה של 3.42%. בסוף חודש ינואר היתה התשואה 3.38%.

"שיפור ניכר בתחזית הכלכלית בארה"ב"

הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה בינואר בשיעור מתון מהצפוי לאחר שהתייקרות מחירי המזון והדלק גרמה לצרכנים לצמצם את הוצאותיהם על מוצרים ושירותים אחרים. הצריכה הפרטית גדלה בחודש שעבר ב-0.2%, העלייה המתונה ביותר מאז יוני, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה בשיעור כפול של 0.4% בצריכה הפרטית. משרד המסחר גם תיקן כלפי מטה את נתוני הצריכה הפרטית של חודש דצמבר לעלייה של 0.5% לעומת גידול של 0.7% שעליו דיווח במקור. ההכנסה האישית גדלה בינואר ב-1% - העלייה החדה ביותר מאז חודש מאי 2009 ויותר מכפליים מתחזיות הכלכלנים לגידול של 0.4%.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד מנהלי הרכש באזור שיקגו בארה"ב זינק במפתיע בחודש פברואר ל-71.2 נקודות לעומת 68.8 נקודות בינואר. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 67.7 נקודות. המדד נמצא כעת במרחק נגיעה מרמה של 71.5 נקודות אליה זינק בחודש יולי 1988. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות. מספר החוזים לרכישת בתים בארה"ב נפל בינואר ב-2.8% - ירידה חודשית שנייה ברציפות לאחר נפילה של 3.2% בדצמבר, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר של 2.3% לאחר עלייה של 2% שעליה דווח במקור בדצמבר.

נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, ויליאם דאדלי, אמר היום כי חל שיפור ניכר בתחזית הכלכלית בארה"ב, אולם העריך כי ספק אם התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם תהיה איתנה דיה כדי להביא לכך שהבנק המרכזי יבטל בחודשים הקרובים את הצעדים בהם נקט כדי לתמוך בכלכלה. בחודשים הקרובים. עם זאת, דאדלי הוסיף כי עליית מחירי הסחורות מחייבת דריכות רבה יותר בחזית האינפלציה.

"התחזית הכלכלית השתפרה באופן ניכר", אמר דאדלי והוסיף כי "מגוון רחב של אינדיקטורים מצביעים על התרחבות והתחזקות הביקוש והייצור". עם זאת, הוא סייג את דבריו כאשר אמר "אנחנו עדיין רחוקים מאוד מהשגת היעד הכפול שלנו של רמת תעסוקה מרבית ויציבות במחירים".

המשקיע המיליארדר וורן באפט, הבעלים של ענקית האחזקות ברקשייר התאווי, אמר כי הוא מתכנן לבצע רכישות נוספות בקרוב. "אנחנו נצטרך גם ביצועים טובים מצד העסקים שבידינו וגם לערוך רכישות גדולות. אנחנו מוכנים לזאת. האקדח הענק שלנו טעון, והאצבע על הדק הרכישות כבר מדגדגת, כך כתב באפט במכתב למשקיעים.

רכישות והבעלות על עסקים מוצלחים היא המטרה מספר אחת של ברקשייר, לפי המכתב למשקיעים. באפט ציין כי לחברה מזומנים בשווי 38 מיליארד דולר, איתם תוכל לבצע את הרכישות.

בנוגע לכלכלה האמריקאית, אמר באפט: "אנחנו לא חכמים יותר ממה שהיינו בימים בהם הקמנו את המדינה הזו, ואנחנו לא עובדים קשה יותר היום. כעת, כמו ב-1776, כמו ב-1861, 1932 ו-1941 - הימים הטובים של אמריקה עדיין לפניה".

ברקשייר התאוויי (סימול BRK-B), חברת ההחזקות של המשקיע הנודע וורן באפט, דיווחה על זינוק של 43% ברווחיה ברבעון הרביעי, הודות לרווחים על השקעות בשוק הנגזרים, ולהימור של באפט בשנה שעברה על מגזר הרכבות האמריקאי, עם רכישת חברת הרכבות ברלינגטון נורתרן סנטה פה. רווחי ישקר הישראלית, שנרכשה על ידי באפט ב-2006, זינקו ב-159% ב-2010 כולה, ולהערכת ברקשייר צפויים לעלות על רמתם לפני המיתון העולמי השנה.

חברת ההשקעה הפרטית בלאקסטון הודיעה על רכישת כ-600 מרכזי קניות ברחבי ארה"ב מחברת סנטרו פרופרטיז האוסטרלית תמורת 9.4 מיליארד דולר.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: נשיא ומנכ"ל חברת קומברס (0.54% , 7.38), אנדרה דהן, הודיע באופן מפתיע כי יעזוב את תפקידו בחברה, וזאת על רקע מהלך השלמת הגשת דו"חות החברה לשנת 2010, פרשת הבקדייטינג, קשיי נזילות וגל פיטורים אשר פקדו את קומברס בתקופה האחרונה.

פרוטליקס (-0.3% , 2680.0) ממשיכה לרכז עניין גם היום, לאחר שצללה ב-18.5% בעקבות קבלת מכתב דחייה לתרופת הדגל שלה. בבנק ההשקעות אופנהיימר מעדכנים את המלצתם ומורידים את מחיר היעד למניית החברה. ד"ר ברט הולי אנליסט באופנהיימר מגדיר את מכתב הדחייה כמכה משמעותית שמגבירה את חוסר הוודאות בנוגע ללוח הזמנים לאישור התרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully