וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: מד"א יוכל לקבוע בעצמו מחיר לשירותיו

אריאל נוי

28.2.2011 / 18:38

על פי הצעת החוק שנידונה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות יוכל מד"א לקבוע את מחיר השירותים שאינם שירותי חירום. מנכ"ל מד"א ביקש לאפשר גמישות גם במחירי שירותי חירום

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), דנה היום (שני) בהצעת חוק ממשלתית, המבקשת לאפשר למגן דוד אדום לקבוע בעצמו את הסכומים שייגבו עבור שירותים שאינם שירותי חירום. על פי הצעת החוק, למד"א יתאפשר לקבוע בעצמה את המחיר המבוקש, על מנת לעמוד בתחרות עם חברות אמבולנסים פרטיות, אולם בחלק מהמקרים כגון הסעות באמבולנס לניתוחים מתוכננים, קבלת טיפול בתחנת מד"א, נוכחות אמבולנסים וחובשים באירועים המוניים ומקרים נוספים, יידרש אישור מנכ"ל משרד הבריאות למחיר.

במהלך הדיון ביקש מנכ"ל מד"א, אלי בין, לאפשר לארגון בראשותו גמישות גם בגביית תשלומים עבור פינויי חירום באמבולנס או במסוק. "במידה שאדם מזעיק אמבולנס ומתפנה לבית חולים, אולם בסופו של דבר אינו נזקק לאשפוז, הוא נדרש לשלם מכיסו עבור הפינוי. סכום התשלום נקבע באגרה, כלומר אין אפשרות להעלות או להפחית אותו", אמר בין. "15% מהפונים אינם עומדים בתשלומים, ומד"א נאלצת לפנות להוצאה לפועל. אנחנו מעדיפים לגבות פחות, ולו על מנת שלא ניאלץ להחרים את רכושו של החולה", הוסיף.

ח"כ כץ הודיע בסוף הדיון כי "הוועדה בראשותי תאשר את הצעת החוק, רק אם יונח בפניה סעיף שפניו אל האדם במצוקה, והוא יאפשר מתן הנחה גם במקרים של פינוי חירום". על פי נתוני מגן דוד אדום, 30% מהשירותים הניתנים על ידי האגודה אינם שירותי חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully