וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "אין מדינה שדואגת לבניה הנעדרים כישראל"

28.2.2011 / 15:55

רה"מ התייחס בישיבת סיעת הליכוד למאמצים לאיתור שני הנעדרים הישראלים מרעש האדמה בקרייסטצ'רץ', גבי אינגל ועופר לוי וסיפר כי ניו זילנד התירה לכוח חילוץ ישראלי להגיע לאזור הרעש

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ממשלת ניו זילנד אישרה לצוות זיהוי פלילי ישראלי להיכנס לחדרי המתים בבתי החולים באזור רעידת האדמה בקרייסטצ'רץ', כחלק מהמאמצים לגלות את גורל שני הישראלים הנעדרים ששהו באזור הרעש בשבוע שעבר, עופר לוי וגבי אינגל. כך אמר היום (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי "שוחחתי אתמול עם בני משפחתם של לוי ואינגל. אחד המאפיינים החשובים בעמנו הוא ערבות הדדית. אין מדינה שדואגת לבניה הנעדרים יותר ממדינת ישראל".

נתניהו סיפר כי שוחח עם ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי, וביקש ממנו לאפשר למשלחת הבלתי הרשמית, הכוללת מלבד אנשי הזיהוי גם חיילי מילואים של פיקוד העורף, להיכנס לאזור האסון. לדברי נתניהו, "יש לנו מיפוי די מדויק של שני רחובות, שבאחד מהם ככל הנראה הסתובבו הנעדרים. אמרתי לו שמבחינתי מדובר במשלחת רשמית". נתניהו סיפר גם שביקש מקי להפעיל איכון סלולרי כדי למצוא את המקום בו נעלמו.

בנוסף, ראש הממשלה פנה לשר להגנת העורף, מתן וילנאי, הנמצא בשעה זו באוסטרליה, לטוס למקום, ולעמוד בראש המשלחת. נתניהו אמר כי "אני מקווה שהם ייענו לבקשותינו. יש לנו חובה לבנים שלנו, לצעירים שלנו ואני מקווה שהניו זילנדים יסייעו בידינו. אנו מארגנים מטוס עם אמצעים לטיפול בהריסות שניו זילנד ביקשה".

"אנחנו מנסים להיות אופטימיים, אך להיות מציאותיים גם כן, ולעשות הכל על מנת להגיע למידע על מצבם", אמרו לוואלה! חדשות במשרד החוץ. "אנשינו ממשיכים לשתף פעולה עם הכוחות הניו זילנדיים. היחסים עם ניו זילנד טובים, ואנחנו עובדים מולם בתיאום מלא. אנחנו מקווים שיהיו בשורות טובות. השגריר, הקונסול ודיפלומטית מאוסטרליה עדיין נמצאים באזור". יצוין כי מלבד לוי ואינגל, במשרד החוץ דיווחו על שני "מנותקי קשר" נוספים, אשר לא יצרו קשר עם ישראל מאז הרעש אך נשקפת לחייהם סכנה פחותה.

מניין הקורבנות ברעש עומד על 148

הלילה יציינו בניו זילנד שבוע לאסון, בין היתר בשתי דקות דומייה. רק היום החלו להיערך הלוויותיהם של ההרוגים. הראשון שהובא למנוחות היה גם ההרוג הצעיר ביותר ברעש - בקסטור גוולנד, תינוק בן חמישה חודשים בלבד, שנהרג כשמקלט טלוויזיה נפל ומחץ אותו למוות.

מניין הקורבנות ברעש עומד כרגע על 148, אך למעשה, שמונה גופות בלבד שוחררו עד כה בשל הצורך בזיהוי ודאי של הנספים. המשטרה בניו זילנד מעריכה כי מספר ההרוגים באסון יגיע בסופו של דבר ל-200 לפחות. קרוב ל-50 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים, והמאמצים לאיתורם נמשכים כל העת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully