וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים ייבחנו במיצ"ב, אך עם התאמות "תרבותיות"

מוטי לוי

28.2.2011 / 14:41

בתשובתה לעתירה שהוגשה ע"י התנועה הרפורמית, טענה המדינה כי משנת הלימודים הנוכחית, ייכללו מוסדות החינוך החרדי בבחינות המיצ"ב. זאת, לאחר שיותאמו מבחינה תרבותית

משרד החינוך הודיע היום (שני) לבג"ץ, בהודעת עדכון לעתירה של התנועה הרפורמית, כי מוסדות "מעיין החינוך התורני" ייקחו חלק בבחינות המיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית) - כבר בשנת הלימודים הנוכחית. לוואלה! חדשות נודע כי שר החינוך גדעון סער קיבל באחרונה את ברכת מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, לתוכנית.

בחינות המיצ"ב אמורות להתקיים בחודש מאי הקרוב לקראת סיום שנת הלימודים. ההסכמה בנושא השתתפותם של התלמידים החרדים גובשה לאחר הידברות בין שר החינוך גדעון סער לראשי מרכז "מעיין החינוך התורני". לפי התוכנית שגובשה, יתבצעו התאמות בבחינות לציבור החרדי באיורים ובשאלות שבטפסים, "על מנת להתאימן לאפיונים התרבותיים" שלהם. כמו כן, נמסר כי רשת החינוך החרדי תשתתף בתכנית להתאמתה למאה ה-21 (תכנית התקשוב הלאומית).

המבחנים נערכים לתלמידי ב', ה' ו-ח' בבתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים בישראל, וכוללים שאלות בנושאי מדעים, שפות ומתמטיקה. את השאלונים עורך משרד החינוך, ותוצאות המבחנים מיועדות לתת מידע להנהלת בית הספר על הישגי תלמידיו.

בעמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון בירכו על הודעת משרד החינוך. מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אמר כי "הכנסת מבחני המיצ"ב לרשת החינוך של ש"ס היא צעד קדימה במאמץ לשילוב לימודים כלליים בחינוך החרדי, אשר יאפשר מעקב אמיתי ומשמעותי על איכות הלימוד. עם זאת, יש לזכור כי רוב תלמידי רשת החינוך של ש"ס אינם מגיעים ממשפחות חרדיות, והמבחן האמיתי של משרד החינוך הוא החדרת לימודי מתמטיקה, מדעים, אנגלית ואזרחות ומבחני המיצ"ב למוסדות החינוך החרדי האשכנזי. חשוב שההסכמות עם ש"ס לא יתנו את הרושם המוטעה כאילו המדובר בחינוך החרדי כולו, ויש גם לקוות שראשי ש"ס לא יתקפלו בלחץ הרבנים האשכנזיים, כפי שעשו לא אחת בתקופה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully