וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלי ישי: "להקפיא המע"מ על הדלק לשנה"

פנחס וולף

28.2.2011 / 10:41

על רקע עליית מחיר הדלק הלילה, מציע שר הפנים להקפיא את המע"מ על הדלק לשנה, או עד תום המשבר בעולם הערבי. לדבריו, "חובת הממשלה לנקוט בצעד אמיץ זה"

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, קרא הבוקר (שני) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר האוצר, יובל שטייניץ, להקפיא את המע"מ על הדלק לשנה או עד תום המשבר בעולם הערבי, בעקבות עליית מחירי הדלק הצפויה הלילה בחצות. ישי אמר כי "חובה למצוא פיתרון למשבר הדלק".

לדבריו, "הממשלה נקטה במכלול צעדים שההתפתחויות האזוריות הקשו על יישומם, וגרמו לציבור לחוש את החלטות הממשלה בצורה מוגבלת. חובתה של הממשלה לנקוט צעד אמיץ ולהקפיא את המע"מ על הדלק לשנה. הדלק הוא מוצר יסודי שהשפעתו היא הרבה מעבר לתחבורה הציבורית והפרטית. הדלק הוא מוצר מרכזי בתעשייה המשפיע על צרכנים רבים. נכון שהממשלה תוביל ותחליט על צעד אמיץ זה, על מנת לשדר לציבור שהזעזועים האזוריים נלקחים בחשבון".

תכניתו של ישי, כאמור, נובעת מההתייקרות הצפויה הלילה במחיר הדלק. החל מחצות, ובעקבות המתרחש בעולם הערבי ובמעצמת הנפט לוב, יעלה מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן לשיא של 7.30 שקלים. אם יבוטל המע"מ, העומד כיום על שיעור של 14%, יופחת המחיר ל-6 שקלים ו-28 אגורות לליטר.

טרם התקבלה תגובת האוצר להצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully