וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברודווי פינת ג'וליס: מחזמר צבאי ראשון בצה"ל

יהושע בריינר

28.2.2011 / 4:26

תיאטרון צה"ל ייעלה לראשונה בתולדותיו מחזמר צבאי, שיוצג בפני הבסיסים השונים בארץ. עלילת המחזמר היא סיפור חייו של מחייה השפה העברית, אליעזר בן יהודה

מהשטח לבמה: לראשונה בתולדותיו, צה"ל מעלה מחזמר צבאי, אשר יוצג בין הבסיסים השונים בהשתתפות 12 חיילים. המחזמר, שיועלה ע"י תיאטרון צה"ל וייקרא "שפת התיאטרון", מספר את סיפורו של מחיה השפה העברית, אליעזר בן יהודה.

המחזמר כבר הועלה לאחרונה בהצגת בכורה בפני טירוני חטיבת הצנחנים בבסיס האימונים של החטיבה, ולאחר מכן בבסיס אוגדת עזה ברעים וזכה להצלחה גדולה. בשבועות הקרובים הוא יועלה בבסיסים ההכשרה של המשטרה הצבאית בבית ליד.

באגף כח אדם בצה"ל הכריזו כי הנושא המרכזי בו יעסקו בשנת 2011 הוא נושא השפה העברית, והמחזמר הוא אחד משורה ארוכה של פעילויות שעושים בחיל החינוך על מנת לקדם את הנושא בקרב החיילים.

המחזמר מספר את סיפורם של חיילים תאטרון צה"ל, שמקבלים משימה להעלות הצגה על בן יהודה. במהלך העבודה מגלים החיילים עד כמה הבעיות בהם נתקל מחיה השפה העיברית דומות לבעיות של ימינו אנו. בין השירים במחזמר ניתן למצוא את 'זמר נוגה', 'תותים' ו-'העולם שמח'. כמיטב המסורת, גם המחזמר הזה מלווה בריקודים.

"במסגרת שנת 2011 הוחלט לפעול רבות על מנת לשמר ולהחזיר את השפה העיברית לחיילים", אומר גורם צבאי. אחת הפעילויות המרכזיות היא הפצת קבצי מילים ומושגים מדי שבוע במייל הצבאי המכילים מילים עבריות תקניות, שאולי עוד יחליפו את הסלנג הצבאי הרגיל.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • מחזמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully