וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דינו של אליאור חן: "שום עונש לא ייכפר"

גלעד גרוסמן

28.2.2011 / 1:26

בית המשפט יגזור את עונשו של הרב אליאור חן, אשר הורשע בהנהגת כת אכזרית שהתעללה בילדים. הפרקליטות ביקשה גזר דין של למעלה מ-20 שנות מאסר. עורך דינו: נשללה מחן הזכות למשפט הוגן

שלוש שנים לאחר שנחשפה אחת מפרשיות ההתעללות המזעזעות ביותר בישראל, בית המשפט המחוזי בירושלים יגזור היום (שני) את עונשו של "הרב המתעלל", אליאור חן, שהורשע בכך שהנהיג כת שחבריה התעללו באכזריות בקבוצת ילדים. אבי הילדים: "הייתי נותן לו עונש מוות".

הפרשה נחשפה במרץ 2008, ומיד עם היוודע החשדות נגדו נמלט חן לברזיל. הוא הוסגר לישראל, והוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו שמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע, ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה. בית המשפט הרשיע בחודש נובמבר האחרון את חן בכמעט כל העבירות נגדו.

חן וחבריו הורשעו בהתעללות בילדיה הקטנים של מי שכונתה בתקשורת "האם המתעללת". חברי הקבוצה, וחן בראשם, התעללו באופן סדיסטי בילדים הקטנים לאחר שחן טען שבילדים הקטנים שוכנים "מזיקים ורוע", והחל להורות לחברי הקבוצה, וגם לבצע בעצמו, "תיקונים" בילדים. בין השאר הם טלטלו את הילדים, הכו אותם, קשרו אותם והאכילו אותם בצואה. עד היום אחד הילדים נמצא במצב קשה וזקוק לטיפול סיעודי. .

"הייתי נותן לו עונש מוות"

אחד מחסידיו של חן, דוד קוגמן, נידון ל-20 שנות מאסר, שניים נוספים ל-17 שנות מאסר ונאשם רביעי נידון לשנתיים וחצי מאסר. בחודש שעבר ביקשה הפרקליטות לגזור על חן, שטען לאחר הרשעתו כי לא זכה להליך הוגן, למעלה מ-20 שנות מאסר. "הנאשם ביצע מעשים קשים ביותר ופגע בילדים בחסרי ישע. בתיק זה יש מקום למצות עימו את הדין. שיקולים כגון גילו היחסית צעיר, עובדת היותו בעל משפחה ועבר נקי, מתגמדים לנוכח הפגיעה בקורבנות והצורך להשיב לו כגמולו ולהרתיע", אמר התובע, עו"ד דניאל מור, בשלב הטיעונים לעונש.

מנגד, פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, הציג בשלב הטיעונים גזרי דין שבהם נאשמים בהתעללות בילדים קיבלו פחות משש שנות מאסר. "אנחנו מגיעים לדיון האחרון ללא ציפיות", אמר אמש עו"ד עטרי לוואלה! חדשות. "מחן נלקחה הזכות למשפט הוגן כאשר בית המשפט שלל ממנו כל אפשרות לעיין בחומר החקירה, לחקור את עדי התביעה והלציג להם, ולו שאלה אחת. המשימה העיקרית שלנו היתה ועודנה הוכחת חפותו של חן".

"הוא לא בן אנוש, ושום עונש של בית משפט לא יוכל לכפר על מעשיו", אמר אבי הילדים באמצעות פרקליטו, עו"ד דוד הלוי. "הייתי נותן לו עונש מוות. השנים שהוא יישב בכלא לא יחזירו לבני הקטן את השנים האבודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully