וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר על דו"ח שחאדה: החיסול הצליח, המבצע נכשל

פנחס וולף ויהושע בריינר

28.2.2011 / 0:02

בכירים לשעבר במערכת הביטחון טענו כי מסקנות הדו"ח העוסק בחיסולו של סלאח שחאדה, מאששות כי צה"ל פעל באמות מידה מוסריות גבוהות, למרות התוצאות הקטלניות של המבצע

בכירים לשעבר במערכת הביטחון התייחסו אמש (ראשון) לפרסום מסקנות הדו"ח בנושא חיסולו של סלאח שחאדה ב-2002, לפיו המעורבים בחיסול אינם נושאים אחריות פלילית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ אבי דיכטר (קדימה), שכיהן אז כראש שב"כ, אמר בתגובה לפרסום, כי "הוועדה סיכמה את תהליך הלבטים שעברנו כמקבלי החלטות לקראת מועד הביצוע. בתו הקטנה של שחאדה הייתה הסיבה לכך שלא אישרנו תחילה את התקיפה כל עוד שהתה עמו. משהתקבל מידע כי היא אינה נמצאת באותו לילה בבית, אושרה התקיפה. הדבר מעיד יותר מכל דבר אחר על מידת ההתחשבות ותשומת הלב במניעת פגיעה בחפים מפשע בכלל ובילדים בפרט. בדיעבד הסתבר שהמידע לגביה לא היה מדויק והיא נהרגה עם שחאדה בבית. וכשכך פני הדברים, חשוב לומר ולהודות: חיסול היעד הצליח, אך המבצע נכשל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

השר משה (בוגי) יעלון, שהיה הרמטכ"ל בזמן חיסולו של שחאדה, אמר כי "מסקנות הוועדה עולות בקנה אחד עם תוצאות התחקירים שבוצעו בצה"ל באותו הזמן, תחת פיקודי כרמטכ"ל. מסקנות אלו מאשרות שגם באירוע זה צה"ל פעל על פי אמות מידה ערכיות ומוסריות גבוהות, ועל פי כללי המשפט הבינלאומי והישראלי".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיב בזעם למסקנות הד"ח ואמר כי "האחראים לחיסול ביצעו פשעי מלחמה ויש להעמידם לדין באשמת הרג חפים מפשע, נשים וילדים. המתכננים ידעו מראש שזה יהיה המחיר".

ועדת הבדיקה המיוחדת בראשות השופטת בדימוס טובה שטרסברג-כהן הגישה אמש את מסקנותיה לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוועדה קבעה כי אין חשד לביצוע עבירה פלילית ואין המלצה לנקוט בצעדים אישיים כנגד המעורבים בחיסול סאלח שחאדה בעזה בשנת 2002. עם זאת עולה מהדו"ח, כי התוצאה הקשה של הרג חפים מפשע הייתה בלתי מידתית ונבעה מכשל מודיעיני.

הוועדה הוקמה במהלך כהונתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ב-2008, ובדקה את נושא חיסולו של בכיר המבוקשים דאז שחאדה. תקיפת חיל האוויר בעזה הביאה למותו של שחאדה אך במהלכה נהרגו גם 13 אזרחים, בהם נשים וילדים, ועשרות נוספים נפצעו. שחאדה עמד בראש הזרוע הצבאית של חמאס בעזה ובין היתר עמד מאחורי פיגועים רבים, בם גם חטיפתם ורציחתם של חיילים.

(עדכון ראשון: 21:36, 27.02.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully