וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה אישרה: פעילי ימין יקיימו תהלוכה ביפו

איילה חננאל

27.2.2011 / 19:10

המשטרה אישרה תהלוכת דגלים של פעילי ימין ביפו, בעקבות עתירה שהגישו מארגני התהלוכה לבג"ץ. עם זאת, לא יתאפשר לפעילים לצעוד ברחוב יפת בעיר. המארגנים בתגובה: "נמשיך בעתירה"

המשטרה הודיעה לפני זמן קצר (ראשון) כי תאשר את קיומה של תהלוכת דגלים ביום רביעי הקרוב ביפו. זאת בעקבות העתירה שהגישו מארגני הצעדה לבג"ץ בדרישה לאפשר להם לצעוד. עם זאת, מחשש להפגנות נגד מצד תושביה הערבים של יפור, לא יתאפשר לפעילי הימין לצעוד ברחוב יפת בעיר.

מגישי העתירה הביעו תרעומת על ההחלטה למנוע מהם את הצעידה ברחוב יפת, ואמרו כי "המשטרה נכנעת לאספסוף. מדהים שזו אותה משטרה שאפשרה לערבים להגין בחופשיות בכל יפו. נמשיך בעתירה ונדרוש להפגין בכל התוואי המבוקש. המשטרה מתקפלת בפני הפורעים מהתנועה האיסלמית".

את העתירה לבג"ץ הגישו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ופעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, בדרישה לאפשר לאנשי תנועת "ארץ ישראל שלנו" לקיים צעדה ביפו עם דגלי ישראל. "מדובר לכאורה בבקשה פשוטה, שנדמה שאיש לא היה מאמין שתגיע לפתחו של בית המשפט", נכתב בעתירה.

ח"כ בן ארי אמר בתגובה להחלטת המשטרה להגביל את התהלוכה, כי "משטרת ישראל שמאפשרת הפגנות נגד מדינת ישראל ביפו תחת דגלי אש"ף, נותנת פרס לטרוריסטים ומונעת צעדה עם דגלי ישראל לאורך רחוב יפת. מי שאומר שדגלי ישראל במדינת ישראל זו הסתה, מקומו בכלא או במדינה אחרת".

לפני כחודש התקיימה ביפו הפגנה בה הונפו דגלי אש"ף ונשמעו קריאות דוגמת "ברוח ודם נפדה את יפו". בעקבות זאת ביקשו חברי תנועת הימין לקיים הפגנה במחאה על "השתלטות האחים המוסלמים על יפו", לדבריהם. אולם, על פי העתירה, המשטרה נמנעה מלהעניק היתר לקיום הצעדה, למרות שבמקרים דומים בעבר התקבל אישור תוך ימים ספורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully