וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אדטו: "תוכנית הבריאות שאושרה - ביביבלוף"

אריאל נוי

27.2.2011 / 16:57

ח"כ רחל אדטו לא מתרשמת מהתוכנית לחיזוק מערכת הבריאות שאושרה היום על ידי הממשלה. לדבריה, "התוכנית כוללת צעדים שכבר אושרו בממשלה ובכנסת לאורך השנה האחרונה"

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) תוספת של למעלה מ-1,400 מיטות לבתי החולים ברחבי הארץ, 300 מהן יוקצו לבית חולים חדש שיוקם באשדוד וכ-100 יוקצו לחולי נפש. עוד אישרה הממשלה תוספת תקנים לרופאים ולסטודנטים לרפואה וכן רכישת ציוד רפואי, לרבות מכשירי MRI.

ח"כ רחל אדטו (קדימה), חברת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, לשעבר סמנכ"ל בי"ח שערי צדק וחברת ועדת סל התרופות התקוממה נוכח על אישור התוכנית. לדבריה, "הממשלה לא מבינה כי לא ניתן לעבוד על כל האנשים כל הזמן. התכנית הזו היא למעשה "ביביבלוף" נוסף. היא כוללת מספר צעדים אשר אושרו בממשלה ובכנסת לאורך השנה האחרונה, ובנוסף לכך מלאה באי דיוקים והטעיות".

לדברי אדטו התוכנית המדוברת היא "דוגמה נוספת לתוכניות שנתניהו ולשכתו מנסחים בדקה התשעים תוך חוסר בקיאות בחומר ובנעשה בשטח". היא התייחסה לתזמון בו אושרה התוכנית ואמרה: "רק ביום שני האחרון 'קדימה' הגישה בקשת אי אמון בממשלה בשל המחסור במיטות האשפוז בישראל והמשבר במערכת הבריאות".

"סגן השר כבר הודיע בעבר על הוספת אלף מיטות"

לטענת אדטו, כמעט בכל סעיפי התוכנית ניתן למצוא אי דיוקים. בעניין 1,400 המיטות שאמורות על פי התוכנית להיכנס לבתי החולים אמרה אדטו: "הודעה על הוספת אלף מיטות במשך חמש השנים הקרובות נמסרה על ידי סגן שר הבריאות במספר הזדמנויות בעבר, כולל מעל בימת מליאת הכנסת ובדיקת התקציב הדו שנתי ל 2011-12 מראה כי ישנה כבר תוספת תקציב לשנתיים אלו".

באשר לאישורם של 160 תקני כוח אדם נוספים לבתי החולים אמרה ח"כ אדטו כי "זוהי הטעייה של הממשלה. אישור הקמת מיטת אשפוז כולל תקצוב לא רק עבור תקן למיטה אלא גם עבור צוות רפואי המורכב מרופאים ומאחיות האחראים על המיטה. הפרדת שני הסעיפים הינה הטעיית הציבור". בעניין רכישת מכשירי MRI נוספים שאושרה היום אמרה אדטו: "הדבר אושר כבר באוקטובר 2009".

גם הקמת יחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים בנהריה אושרה היום, במטרה להקל על הנגישות לשירותים אלה לתושבי הצפון. לדברי אדטו: "בפועל אין צורך באישור ממשלה להוספת יחידת הפריה חוץ גופית".

הסתדרות הרופאים: "ההחלטות כבר הוצגו בעבר"

גם בהסתדרות הרופאים לא הסתנוורו מאישור התוכנית. "החלטת ממשלת ישראל לא הצליחה להביא שום בשורה חדשה ומשמעותית, לא לחולים ולא לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית. לצערנו, מדובר באותן החלטות שכבר הוצגו בעבר הן בנושא המיטות, הן בנושא ה MRI והן בנושא הפריפריה". לגבי תוספת המיטות כאמור, מדובר בתוספת זעומה לעומת הצורך האמיתי אותו הציג משרד הבריאות בדוחותיו".

גם הוספת תקני כוח האדם לא הפתיעה את חברי ההסתדרות שאמרו: "מדובר בתוספת תקנים קטנה ביותר וגם היא על פי ההחלטה מיועדת אך ורק לבתי החולים הממשלתיים, דבר המשאיר אזורים נרחבים ובהם הנגב וירושלים ללא מענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully