וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יחויב להמשיך להעסיק קצינה שלקתה בדיכאון

יהושע בריינר

27.2.2011 / 15:35

בצה"ל התעקשו על שחרורה של קצינה בדרגת רב-סרן שלקתה בדיכאון זמן קצר לפני סיום שירות הקבע. הקצינה ערערה לוועדה לבחינת שירות אנשי הקבע, שחייבה את הצבא להמשיך להעסיקה, ולטפל בה

צה"ל לא יוכל לשחרר משירות קצינה שלקתה בדיכאון קשה, למרות שסיימה את שירות הקבע שלה. כך החליטה לאחרונה ועדת הערר לטיפול באנשי קבע, שחייבה את הצבא להמשיך ולהעניק לקצינה טיפול רפואי. זוהי אחת ההחלטות הראשונות שקיבלה הוועדה המיוחדת, מאז התכנסה לראשונה לפני חודשים ספורים כדי לטפל בקצינים ונגדים בצה"ל. ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר, לאחר שצה"ל עמד על כך כי הקצינה תשוחרר מהצבא על אף מחלתה - שכן הגיע מועד שחרורה שנקבע מראש.

העותרת, קצינה בדרגת רב-סרן, הודיעה על מחלתה לגורמי הרפואה בצה"ל, ומחלתה אובחנה גם על ידי ועדת רפואה צה"לית. היא הוגדרה כמי שסובלת מדיכאון עמוק. עם זאת, בצה"ל נקבע כי הקצינה תשוחרר מהצבא במועד שנקבע לה מראש, וכי הטיפול במחלתה ייעשה באזרחות, על חשבונה הפרטי.

"חוק חברתי שעושה כבוד לצה"ל"

הקצינה פנתה לקצין השלישות הראשי ודרשה להישאר בצה"ל ולקבל טיפול רפואי על חשבון הצבא. "אני מאמינה ביכולתי לחזור לעצמי בעזרת סיוע מקצועי", כתבה. "אני מבקשת שתינתן לי אפשרות לקבל טיפול במסגרת השירות הצבאי, ובמקביל לטיפול אבצע את תפקידי". כאמור, בצה"ל דחו את בקשתה. הקצינה עתרה לוועדת הערר המיוחדת, ולפני ימים ספורים קיבלה הוועדה, בראשות השופט בדימוס יהושע פלפל, את בקשתה של הקצינה. נקבע כי הקצינה תישאר בשירות קבע - וכי צה"ל יהיה חייב לספק לה טיפול פסיכיאטרי.

"אין ספק כי מדובר בהחלטה חשובה", אמר עורך-דינה של הקצינה, שלומי ציפורי, וציין לחיוב את הקמת הערכאה המיוחדת למען אנשי הקבע. "החלטת הוועדה מעבירה מסר לצבא כי אסור לנטוש את פצועיו וחוליו", הוסיף. גם חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד), שהייתה אחת מיוזמות הוועדה, שיבחה את ההחלטה. "לאותם קצינים ונגדים יש כעת גוף אליהם יוכלו לפנות כדי להגן על זכויותיהם", אמרה. "זהו חוק חברתי שרק עושה כבוד לצה"ל ומחזק אותו ברמה המוסרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully