וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האונ' העברית: לבחון שוב התיק נגד פרופ' בן-ארי

27.2.2011 / 14:22

המשטרה סגרה ב-2009 את התיק נגד הפרופ' שנחשד בהטרדה מינית של סטודנטיות. באוניברסיטה דורשים לבחון פתיחה מחודשת של התיק. מקורביו: "להעמיד לדין מאות מרצים שהתאהבו בסטודנטיות"

האוניברסיטה העברית פנתה היום (ראשון) לפרקליטות מחוז ירושלים בבקשה לבדוק האם יש מקום לפתוח מחדש את התיק הפלילי בעניינו של פרופסור איל בן ארי, לאור העדויות שגבתה האוניברסיטה מהמתלוננות, אשר לא היו בידי המשטרה בזמנו. בן ארי נחשד ב-2008 בסחיטה ובעילה של דוקטורנטיות שעבדו תחתיו, אך התיק בעניינו נסגר.

בשבוע שעבר השעתה האוניברסיטה את הפרופסור לסוציולוגיה לתקופה של שנתיים, משום שקיים יחסי מין עם סטודנטיות. בית הדין המשמעתי של האוניברסיטה השעה את בן ארי לשנתיים, החל מהשנה הבאה, בעקבות קיום יחסים אינטימיים עם סטודנטיות תוך ניצול יחסי מרות. וועדת המשמעת קבעה כי מעשיו מהווים אמנם התנהגות שאינה הולמת איש סגל, אך זיכתה אותו בגין עבירות של הטרדה מינית. כמו כן, החליט בית הדין כי בעת השעייתו, תישלל משכורתו של בן ארי. יצוין כי המשטרה סגרה את תיק החקירה בענינו של בן ארי, בגלל התיישנות.

לאור העדויות שגבתה האוניברסיטה מהמתלוננות ושלא היו בידי המשטרה בזמנו, העבירה כאמור האוניברסיטה לפרקליטות את החלטת בית הדין המשמעתי שלה, שכללה את תיאור העדויות והשתלשלות הדברים וביקשה לבדוק האם יש מקום לפתוח את התיק לחקירה כעת. האוניברסיטה תעביר למשטרה כל חומר שיסייע בידיה.

מקורבי בן ארי: ניתן לייחס לו רק ניסיונות חיזור

התיק במשטרה נסגר ב-2009 לאחר חקירה של כשנה. בעקבות סגירת התיק במשטרה, עמלה האוניברסיטה קשות לאתר את המתלוננות ולשכנען למסור עדות בפני בית הדין. לאחר השלמת חקירה שערכה, הגישה נגד פרופ' בן-ארי תלונה ארוכה ומפורטת. בית הדין הרשיע את בן-ארי בכך שתוך ניצול של יחסי מרות, קיים יחסים אינטימיים עם תלמידות והרחיקה אותו מהאוניברסיטה לתקופה של שנתיים.

מקורביו של פרופ' בן ארי מסרו בתגובה כי "מדובר בצביעות ובניסיון מרושע לרמוס ולהתעלל בפרופ' בן-ארי, שכן במקסימום ניתן היה לייחס לו ניסיונות חיזור לפני 15 שנים, ולפני 9 שנים, בזמן שהכללים והחוקים התירו מעשים כאלו. אם מעשים כגון אלה אינם ראויים, לדעת האוניברסיטה – אזי, יש להעמיד לדין מאות מרצים בישראל שהתאהבו בסטודנטיות, ניהלו עמן קשרים רומנטיים, ובחלק מהמקרים אף נישאו להן, ובכלל זה מרצים באוניברסיטה העברית עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully