וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לכורים הצ'ילאנים: "איחדתם את העולם"

מוטי לוי

27.2.2011 / 12:13

במסגרת ביקורם בישראל, השתתפו הכורים הצ'יליאנים בטקס קבלת פנים בבית הנשיא בירושלים. הנשיא אמר כי שהותם במכרה היתה "ההפגנה הגדולה בהיסטוריה נגד ייאוש"

נמשך ביקורה בישראל של משלחת הכורים שחולצו מהכור בצ'ילה לפני כחמישה חודשים. הבוקר (ראשון) השתתפו הכורים בטקס קבלת פנים בבית נשיא המדינה בירושלים. במהלך הטקס אמר הנשיא שמעון פרס לכורים כי "צריך להגיד את האמת, בתחילה אתם אמרתם נואש והעולם אמר נואש, אך בהמשך זו הייתה ההפגנה הגדולה ביותר בהיסטוריה נגד ייאוש". פרס הוסיף ואמר לכורים כי "איחדתם את העולם מן הקצה אל הקצה. כשאני רואה אתכם אני בעצמי מתפעל".

במהלך הטקס דיבר גם נציג הכורים, ראול אנריקה בוסטוס, שהודה למדינת ישראל ובירך את הנשיא. כמו כן, נאם בטקס שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, אשר יזם את הביקור, שאמר כי "הפכתם בעיני העולם כולו לסמל של גבורה, אומץ לב, אחווה והמאבק הבלתי מתפשר על החיים". מיסז'ניקוב השווה בין מאבקם של הכורים על חייהם למאבקה של מדינת ישראל מיום היווסדה והוסיף כי "אנו גאים מאוד שאתם איתנו ואנו גאים שיכולנו לתת לכם את לכם את האפשרות לבקר במקומות הכי חשובים לדת שלכם".

הטקס לווה בקטעי חזנות מאת החזן הראשי של צה"ל סא"ל שי אברמסון שפתח את הטקס בברכת "הגומל" וחתם אותו בשירת "שים שלום". בסופו של הטקס העניק הנשיא לכורים מזכרת מיוחדת מביקורם בירושלים. בטקס השתתף גם שגריר צ'ילה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully