וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש האדמה בניו זילנד: זוהתה גופתו של עופר מזרחי

שישה ימים לאחר שהאדמה בקרייסטצ'ר'ץ שבניו זילנד רעדה, אותרה במקום האסון גופתו של המטייל הישראלי עופר מזרחי. שישה ישראלים טרם יצרו קשר, וקיים חשש לחיי שניים מהם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

גופתו של המטייל הישראלי עופר מזרחי, אשר נעדר מאז רעידת האדמה שפקדה את העיר קרייסטצ'רץ' ניו זילנד בשבוע שעבר, זוהתה במקום האסון. כך מסרו הבוקר (ראשון) גורמים מדיניים. הודעה בעניין נמסרה למשפחתו. בתוך כך, קיים חשש לשלומם של שני נעדרים נוספים, עופר לוי וגבי אינגל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עשוי להיפגש היום עם משפחותיהם. בין היתר, ייתכן שראש הממשלה נתניהו יבקש מממשלת ניו זילנד לאפשר לנציגי משפחות השניים לחפש את הנעדרים בשטח. ממשרד החוץ נמסר כי בסך הכל שישה מטיילים ישראלים מוגדרים כ"מנותקי קשר".

נתניהו התייחס בישיבת הממשלה לסיוע הישראלי לניו זילנד, ואמר כי "אנחנו פועלים עם ממשלת ניו זילנד לאתר את השניים וגם לסייע לממשלה להתגבר על המשבר. ניו זילנד ביקשה ציוד ואנחנו מקיימים איתם שיח גם היום לגבי האפשרויות שלנו לסייע. אנו רוצים להאיץ את המאמצים לחיפוש שני הישראלים. אדבר עם ראש ממשלת ניו זילנד כדי לסכם את שני הנושאים".

בקיבוץ מגל, ביתו של עופר מזרחי, קיבלו את הבוקר את ההודעה על מציאת גופתו. מהקיבוץ נמסר כי "כרגע אנחנו מתכננים להביא את הגופה ומתעסקים בסידורי ההלוויה של הגופה".

מוטי לוי, אביו של עופר לוי, המוגדר עדיין כנעדר, אמר היום כי "מזה שלושה ימים נמצאים בשטח שני צוותי חילוץ מטעמנו. האחד מורכב מאנשי חילוץ מקומיים בראשות ישראלי, והשני, כוח של חמישה חיילי מילואים מפיקוד העורף".

בתוך כך, ממשלת ניו זילנד פנתה בסוף השבוע לישראל בבקשה שתסייע לה באמצעי סניטציה, בטיהור מים ובמבנים ניידים. זאת בעקבות הנזק הגדול שנגרם לתשתיות המדינה בעקבות הרעש. מניין המתים ברעידת האדמה עומד לפי שעה על 147 הרוגים, באירוע שהוגדר ע"י ראש ממשלת ניו זילנד, כ"יום הקשה בתולדותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully