וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: הממשלה תאשר את מינוי פרושאור לשגריר באו"ם

26.2.2011 / 19:37

7 חודשים לאחר שגבריאלה שלו סיימה את תפקידה כשגרירת ישראל באו"ם, יאושר מחר מינויו של רון פרושאור כמחליפה הקבוע בישיבת הממשלה. עוד צפוי: אישור תוספת 1,260 מיטות לבתיה"ח

סאגת בחירת שגריר ישראל לאו"ם שנמשכת מזה חצי שנה תבוא לסיומה מחר (ראשון). הממשלה צפויה לאשר את מינויו של שגריר ישראל בלונדון, רון פרושאור, לשגריר באו"ם. בכך, ככל הנראה, תבוא לסיומה הפרשה שבגינה אין לישראל שגריר קבוע באו"ם מיולי 2010, אז סיימה גבריאלה שלו את תפקידה. מאז ממלא את מקום השגריר הקבוע מירון ראובן, אשר מונה לתפקיד הזמני על ידי שר החוץ, אביגדור ליברמן.

לאורך התקופה לא הצליחו ליברמן וראש הממשלה, בנימין נתניהו, להגיע להסכמה על מועמד כלשהו. המועמד היחידי שסביבו היתה הסכמה היה השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שלאחר התלבטות ארוכה ויתר על התפקיד. בהמשך נרשמה מתיחות בין רה"מ לליברמן, בעקבות הדלפה לעיתונות, לפיה נתניהו מבקש למנות את פרושאור לשגריר באו"ם ואת מקורבו, ראש המטה לביטחון לאומי, עוזי ארד, לשגריר בלונדון.

ליברמן אף כינס מסיבת עיתונאים ובה הודיע לנתניהו, דרך התקשורת, כי הוא לא יאפשר למנות את ארד לתפקיד. עם זאת, מינויו של פרושאור זוכה לברכת ליברמן – פרושאור היה המועמד המועדף עליו מראשית הדרך.

ביום חמישי האחרון אישרה הוועדה למינויים בשירות החוץ, בראשות סגן שר החוץ דני איילון, את מינויו של פרושאור, ומחר, כאמור, יגיע האישור הסופי בהחלטת הממשלה. בנוסף, תאשר הממשלה גם את מינויו של דן אשבל כשגריר ישראל בפינלנד ואת מינוי אלון אושפיז כשגריר בהודו.

בישיבתה מחר צפויה הממשלה גם לאשר תוספת של כחצי מיליארד שקלים למערכת הבריאות. בין היתר, יתווספו 1,260 מיטות עד לשנת 2016, לרבות 300 מיטות בבית חולים חדש שיוקם באשדוד, הוספת תקנים של 160 רופאים לבתי החולים לשנתיים הקרובות והכפלת מכשירי ה- MRI בישראל, כך שמספרם יעמוד על 21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully