וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון תדון היום בהטלת סנקציות על לוב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.2.2011 / 9:00

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום כדי לדון בהטלת סנקציות על לוב. לפי טיוטת ההצעה, תוגבל תנועתם ויוקפאו הנכסים של 23 בכירים במשטר הלובי, בהם קדאפי ובניו

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום (שבת) כדי לדון בהטלת סנקציות על על מנהיג לוב מועמר קדאפי ושלטונו, בניסיון להפסיק את הדיכוי האלים של המפגינים במדינה. כך מסרו דיפלומטים במרכז האו"ם בניו יורק.

לפי טיוטת ההצעה, שהועברה לחברות מועצת הביטחון ונוסחה בידי בריטניה, צרפת וגרמניה, יוטל על לוב אמברגו נשק ותוגבל תנועתם של פקידי שלטון לובים. בנוסף, תורה המועצה להקפיא את נכסיהם של מועמר קדאפי, של בני משפחתו והמקורבים לו. בטיוטת ההצעה מופיעים שמותיהם של 23 בכירים לובים, שיינקטו צעדים נגדם: קדאפי עצמו, שמונת ילדיו, מפקד הצבא, שר ההגנה, מפקד שירותי המודיעין ואחרים.

עוד נאמר בטיוטה של הצעת ההחלטה כי ‏האלימות כלפי אזרחי לוב עלולה להיחשב "פשעים נגד האנושות" וכי ייתכן שתיפתח חקירה בעניין בבית הדין הבינלאומי בהאג.

מועמר קדאפי מקריא מ"הספר הירוק" בנאום בטלוויזיה הלובית. רויטרס
על הכוונת של האו"ם. קדאפי/רויטרס

"הקרב המכריע על טריפולי"

בתוך כך, חבר מועצת הנהגת המהפכה בלוב, עבד אל-מונעם אל-הוני, שהתפטר מתפקידו כנציג לוב בליגה הערבית, אמר כי שליט לוב מועמר קדאפי שולט אך ורק ב-30 ק"מ בעיר טריפולי שבהם נמצאים מספר מחנות צבאיים הכפופים לו וכן בעיר הולדתו, סירת. בראיון לעיתון הקטארי "אל-ערב", שפורסם היום, הוסיף אל-הוני והסביר כי קדאפי מסתמך כעת רק על גדודי הביטחון הכפופים לו, "שמספר החיילים בהם לא עולה על 5,000 או 7,000".

למרות דברים אלו של אל-הוני, העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון דיווח כי כוחותיו של קדאפי "עדיין שולטים במצב בטריפולי והם נחושים להילחם". לפי הדיווח המסתמך על עדי ראייה בעיר, אתמול אירעו עימותים חריפים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון, במהלכם נהרגו ונפצעו אנשים רבים. "אירועי אתמול עוררו חששות כבדים בקרב התושבים שהקרב המכריע על טריפולי הולך ומתקרב", דווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully