וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם שליט בעדות בפני האו"ם: פעלו לשחרור גלעד

אריאל נוי

25.2.2011 / 18:27

בעדות טלפונית בפני הוועדה לבדיקת יישום מסקנות דו"ח גולדסטון, הצהיר נעם שליט כי בדו"ח נאמר במפורש לשחרר את גלעד. הוא הוסיף כי יש לוודא שהזכויות הבסיסיות של שבוי מלחמה ניתנות

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, העיד הערב (שישי) בפני הוועדה לבדיקת ביצוע מסקנות דו"ח גולדסטון של האו"ם, שקבע כי ישראל וחמאס ביצעו פשעי מלחמה במבצע "עופרת יצוקה".

בעדות שניתנה בטלפון, הצהיר שליט כי בדו"ח נאמר במפורש כי יש לשחרר את גלעד. כמו כן ציין כי עד שחרורו יש לתת לו את התנאים הבסיסיים של שבויי מלחמה על פי אמנת ז?נבה השלישית, הכוללים ביקורים, בדיקת רופא ושליחת מכתבים.

נעם ואביבה שליט נפגשו בתחילת החודש באוהל המחאה בירושלים עם נציבת זכויות האדם של האו"ם, ד"ר נאוי פילאי. בפגישה ציין נועם שליט, כי מאז שהעיד בפני הנציבות לפני למעלה משנה, לא ננקטו פעולות משכנעות למען זכויות האדם של גלעד. בפגישה זו הבטיחה לו ד"ר פילאי כי האו"ם ייפעל למען החזרתו של גלעד במסגרת הוועדה החדשה ליישום המלצות דו"ח גולדסטון.

ביום ראשון ציינו באוהל המחאה 1,700 ימים לנפילתו של גלעד בשבי. אביבה שליט אמרה בנאומה כי אלו הם "1,700 ימים של מחדל מתמשך, והוסיפה - "די להסברים ובעיקר די לתירוצים. יש להשיב את גלעד הביתה, לפני שיהיה מאוחר מדי, אני רוצה אותו בחזרה. כולנו רוצים אותו בבית. רוב העם שממשיך להגיע לכאן ברבבותיו מאוחד בדעה שאת גלעד צריך להחזיר עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully