וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדות סוציאליות הפגינו בת"א: "גם לנו נשבר"

25.2.2011 / 11:19

למעלה מ-100 עובדות סוציאליות קיימו הפגנה קולנית בת"א, במחאה על הפגיעה המתמשכת בשכרן. "אחד מכל ארבעה עובדים סוציאליים נאלץ לקבל השלמת הכנסה"

דניאל בוק

0צילום: דניאל בוק. עריכה: יותם בן-דוד)

מעל 100 עובדות סוציאליות הפגינו הבוקר (שישי) ברחבה הסמוכה לתיאטרון הבימה בתל אביב, במחאה על תנאי העסקתן. עירית קובו, יו"ר תנועת "עתידנו-מנהיגות אקטיבית של עובדים סוציאליים, שסייעה בארגון ההפגנה אמרה כי "מדובר בהתארגנות ספונטנית. זוהי מחאה ראשונה על כך שאחד מכל ארבעה עובדים סוציאליים במדינה נאלץ לקבל השלמת הכנסה".

קובו הוסיפה כי "חלקנו עובדות בשירות הציבורי וחלקנו עובדות 'מופרטות'. אנחנו רוצים לצאת היום עם אמירה ברורה, שאנחנו לא מתכוונים לוותר על אף אחד מהדרישות במשא ומתן מול משרד האוצר. המשא ומתן מתנהל בחדרי חדרים, העובדים בשטח לחוצים מפני שלא מגיעה אליהם אינפורמציה ולכן אנו מרגישים צורך להפגין. יש איגוד עובדים שמייצג אותנו נאמנה, אבל אנחנו מרגישות צורך לזעוק את הכאב".

המפגינות הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "גם לעובדים הסוציאליים נשבר, נלחמים על השכר". מיכל גומל, עובדת סוציאלית בת 30, מועסקת מזה ארבע שנים בעמותת "סינגור קהילתי" בירושלים. מיכל היא בעלת תואר שני ומשתכרת בכ-5,200 שקלים בחודש. מכיוון שהיא לא מועסקת במגזר הציבורי, אין לה קרן השתלמות או קרן פנסיה והיא לא נהנית מהטבות הסכם השכר הציבורי, שחלות על העובדים הסוציאליים. לדבריה, "אני נותנת הזדמנות למאבק ולמשא ומתן שאמורים לשנות את פני המקצוע מבחינת תנאי ההעסקה. אם המאבק לא יצליח, אני אעזוב את המקצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully