וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אום אל פחם: פעילי ימין יצעדו בשכונת עג'מי

פנחס וולף

24.2.2011 / 20:10

ח"כ מיכאל בן ארי ותנועת "ארץ ישראל שלנו" הגישו בקשה לצעוד עם דגלי ישראל ביפו. המארגנים: "זו מחאה על השתלטות התנועה האיסלמית על יפו". ח"כ א-סנע: "לגרש אותם עם נעליים"

לקראת עימות נוסף? לאחר שצעדו עם דגלי ישראל באום אל פחם וברהט, הגישו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ופעילי תנועת "ארץ ישראל שלנו" ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, בקשה לקיום צעדת דגלים ביפו. זאת, בעקבות הפגנה של גורמים ערביים ואנשי שמאל שנערכה במקום לפני כחודש. הצעדה אמורה להתקיים ביום רביעי הבא בשעה 10:00. צפויים להשתתף בה 60 איש והם יצעדו מכיכר השעון עד אמצע רחוב יפת, סמוך לשכונת עג'מי.

בטופס הבקשה לקיום הצעדה, כתבו השלושה כי הצעדה היא "מחאה על השתלטות התנועה האיסלמית על יפו, ונגד הקריאות שנשמעו בהפגנה 'ברוח ובדם נפדה את יפו', שהשמיעו אנשי התנועה". המארגנים מתכוונים להגיע להפגנה עם מגפונים ודגלי ישראל.

הבקשה הראשונה לקיום צעדת הדגלים הוגשה מיד לאחר הפגנת השמאל, כאשר לפני שבועיים הם הוזמנו למשטרה למפגש הכנה. לדבריהם, "המשטרה ביקשה לא להודיע לתקשורת וכיבדנו זאת. מצד שני, הבהרנו להם כי לאחר שנקבל את האישור העקרוני ניידע את אמצעי התקשורת. אנחנו לא באים בחשכת לילה ואין מה לפחד מהפגנות כאלה או אחרות. נבוא ליפו בצורה גלויה ובאור יום".

"מפיצים שינאה על חשבון הדו קיום"

בינתיים נתנה המשטרה אישור עקרוני לקיום ההפגנה. עם זאת, המארגנים עדיין ממתינים לאישור הרשמי. "זכותנו לצעוד ביפו עם דגלי ישראל, בדיוק כמו שצעדנו באום אל פחם וברהט", הסביר מרזל. "אנחנו מקווים שמשטרת יפו לא תחשוש, ואם היא חוששת אנחנו מוכנים לקחת אחריות על עצמנו. יפו היא חלק ממדינת ישראל ונצעד על אפם וחמתם של כל שונאי ישראל ועוכרי ישראל ונאמר להם: יפו יהודית לעד ולעולמי עולמים".

בתגובה לצעדה הצפויה, קרא ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) "לגרש אותם בנעליים". לדבריו, "אני אהיה שם, ואני קורא לכל שוחרי הדו-קיום, יהודים וערבים, לגרש אותם בנעליים ולומר להם שאין מקום לא להם ולא לתפיסת העולם שלהם, לא ביפו ולא בשום מקום שפוי במדינת ישראל. יורשי כהנא מרעילים את האווירה, מסיתים ומחרחרי ריב ומדון, והם מנצלים את הגל העכור והאנטי דמוקרטי שמובילה מפלגת 'ישראל ביתנו' בכנסת. אנו עדים לתחרות בהקצנה נגד הציבור הערבי. יפו היא עיר משותפת שחיים בה יהודים וערבים מזה שנים בדו קיום למופת, ואלה מגיעים ליפו לא מתוך דאגה לעיר אלא כדי להפיץ את אידיאולוגיית השנאה על חשבון מערכת היחסים השברירית בין יהודים לערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully