וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף רכב ברצועת עזה, פלסטיני נהרג

25.2.2011 / 0:02

מקורות פלסטינים דיווחו כי כלי טיס של חיל האוויר תקף רכב באזור רפיח. כתוצאה מהירי נהרג פלסטיני אחד ו-3 נפצעו. מוקדם יותר הזהיר נתניהו: "לא מציע לאף אחד לבחון את הנחישות שלנו"

יממה לאחר ירי רקטת הגראד לעבר באר שבע, צה"ל ממשיך להגיב. מקורות פלסטינים דיווחו אמש (חמישי) כי בהתקפת כלי טיס של חיל האוויר על כלי רכב באזור רפיח נהרג פלסטיני אחד ושלושה נוספים נפצעו.

דובר צה"ל אישר כי בפעילות משותפת לצה"ל ושירות הביטחון הכללי, תקפו הערב כלי טיס של חיל האוויר מספר פעילי טרור בדרום רצועת עזה. עוד נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. בצה"ל אומרים כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה".

לאחר הירי אמש לעבר בירת הנגב, תקף צה"ל בשכונת זייתון בעזה רכב שבו נסעו פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי-פלוגות אל קודס וכתוצאה מכך נפצעו שלושה חמושים. עדי ראייה פלסטינים מסרו כי ברכב שהותקף אמש, היו חברי החוליה שביצעו את ירי רקטת הגראד לעבר באר שבע. כמו כן, במהלך הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר יעדים ברחבי רצועת עזה.

במערכת הביטחון מעריכים כי אין הסלמה בדרום וכי הירי אתמול לעבר באר שבע היה חריג ונעשה כתגובה רגשית של מספר פעילי ג'יהאד איסלמי למות מפקדם. מעבר לכך מזהים בצה"ל ניסיונות מצד הג'יהאד להראות לחמאס כי יש לשוב לדרך ההתנגדות, אולם נראה כי חמאס אינו שואף להסלמה באזור. בצה"ל מעריכים כי ההתרעה שנוצרה בעקבות "עופרת יצוקה" עדיין מחזיקה מעמד, בעיקר בקרב חמאס, שמוצא עצמו בעימותים פנימיים ברצועה אל מול ארגונים קיצוניים ממנו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלח בצהרים אזהרה לארגונים הפלסטינים ברצועת עזה ואמר כי הוא "לא מציע לאף אחד לבחון את הנחישות של מדינת ישראל". את הדברים אמר נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק. עוד אמר נתניהו כי "הנחיתי את צה"ל להגיב בעוצמה, לא נסבול שיפגיזו את ערינו ואזרחינו. שום מדינה לא היתה מסכימה לכך ואנחנו נפעל בהתאם".

עדכון ראשון 19:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully