וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורים הצ'יליאנים בי-ם: הטמינו פתקים בכותל

מוטי לוי

24.2.2011 / 13:08

25 מהכורים שחולצו ממעמקי האדמה בצ'ילה, ביקרו היום בירושלים והגיעו לטקס תפילה שנערך ברחבת הכותל המערבי. בסיומו הטמינו פתקים באתר החשוב ביותר ליהודים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

נמשך מסעם בארץ הקודש של הכורים הצ'יליאנים, שחולצו לפני מספר חודשים ממעמקי האדמה בארצם. עשרים וחמישה מהם הגיעו היום בצהריים (חמישי) לטקס תפילה ברחבת הכותל המערבי. הטקס נפתח בנאומו של רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ', שהזכיר בנאומו כי הכותל הוא "בית תפילה לכל העמים".

רבינוביץ' הוסיף כי "התפללנו לשלומכם, כפי שאנו מתפללים כאן לשלום כל העולם". הרב רבינוביץ' סיפר כי ניכרת הייתה ההתרגשות של הכורים, אנשים דתיים בעצמם, מהביקור בכותל.
באירוע נאם גם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שאמר כי "יש דימיון בין המאבק שלכם על החיים למאבק שלנו, רק ששלכם היה חד פעמי ושלנו תמידי".

בסיום הטקס, כתבו ההכורים פתקים וניגשו אל הכותל להטמינם בליווי תפילה של הרב רבינוביץ'. לפי עדויות הנוכחים במקום, כמה מהכורים כתבו מספר פתקים עבור בני משפחותיהם. בסיום הביקור הם הצטלמו עם דגל צ'ילה והתפללו לשלום מדינתם.

במהלך שהותם יסיירו הכורים באתרים דתיים, הקדושים לנצרות ברחבי הארץ, החל בירושלים, דרך סובב כנרת, נצרת, ים המלח, בית לחם, יפו העתיקה ועוד וייפגשו עם אישי ציבור מרכזיים, בהם נשיא המדינה שמעון פרס, שיקבל את פניהם במשכנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully