וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: איציק בר מוחא ניהל ארגון פשע מהכלא

גלעד גרוסמן

24.2.2011 / 12:22

10 בני אדם בהם העבריין איציק בר מוחא ואשתו נאשמים שניהלו רשת הלוואות בריבית, וגבו את התשלומים תוך סחיטה באיומים והפעלת אלימות. פרקליטו של בר מוחא: "ראו צל הרים כהרים"

כתב אישום הוגש בצהריים (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד 10 נאשמים, שלטענת הפרקליטות פעלו במסגרת ארגון פשיעה שבראשו עמד יצחק (איציק) בר מוחא. לטענת הפרקליטות, בר מוחא ניהל את פעילות הארגון באמצעות טלפון מכלא השרון. על פי כתב האישום, הנאשמים העניקו הלוואות בריבית בניגוד לחוק בהיקף של כ-3.3 מיליון שקלים. בנוסף, הם נאשמים בעבירות של סחיטה ואיומים, ארגון והפעלת בתי הימורים, החזקת נשק שלא כדין והלבנת הון.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יובל קפלינסקי מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך השנה האחרונה הפעיל הארגון רשת הלוואות, שניתנו ברובן בריבית קצוצה של 4% לשבוע, והועברו לידי הלווים במספר "קווים", שבראש כל קו שכזה עמד בכיר בארגון. בסך הכל ניתנו הלוואות לכ-250 בני אדם, והארגון הרוויח מכך כ-350 אלף שקלים בחודש.

לטענת הפרקליטות, בר מוחא, הנחשב לאחד מבכירי העבריינים בבירה ולמי שעמד בראש "הכנופיה הירושלמית", ניהל את הארגון מכלא השרון, שם הוא מרצה מאסר על חלקו בהעברת מטען חבלה, שעל פי חשד המשטרה נועד לפגוע בעבריין איציק אברג'יל. הוא הורה ל"חייליו" כיצד לפעול באמצעות הטלפון, כאשר אשתו, אבלין, משמשת כ"מתווכת" בינו לבין הנאשמים האחרים.

במקרים רבים התקשו הלווים לעמוד בנטל ההחזרים, ואז, לפי כתב האישום, נקטו אנשי הארגון איומים ואלימות כלפיהם. כך לדוגמא, באחד המקרים השליכו הנאשמים רימון הלם מתחת למכונית של אחד הלווים בכוונה לפגוע במכונית ולהטיל אימה עליו ועל ובני ומשפחתו. במקרים אחרים הם הגיעו לבתיהם של לווים ואיימו עליהם. גם לווים שהחזירו את החובות כסדרם עשו זאת לרוב בידיעה אודות דרכי הגבייה הצפוייות למי שלא יצליח לעמוד בהחזרים כסדרם. הם גם נאשמים שאיימו על סוהר מיחידת "נחשון".

הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרם של שמונה מהנאשמים, בהם בר מוחא ואשתו, עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. במקביל לכתב האישום הגיש עו"ד קפלינסקי בקשה לחילוט רכוש על פי החוק למאבק בארגוני פשיעה ובה ביקש לאפשר למדינה לחלט שבעה נכסי נדל"ן ועשרה כלי רכב שנתפסו.

פרקליטו של בר מוחא, עורך הדין רצון דרחי מסר בתגובה כי "המציאות רחוקה שנות אור ממה שנטען בכתב האישום. במהלך המשפט יתברר כי התביעה והיחידה החוקרת ראו צל הרים כהרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully