וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי ירי הגראד: בב"ש חוזרים לשגרה

24.2.2011 / 8:27

למרות ירי הגראד לעבר העיר אמש, התקיימו הלימודים בבאר שבע כרגיל. "יש קצת אווירה של לחץ, אבל הנושא נמצא במודעות של התלמידים", סיפר סגן יו"ר מועצת התלמידים הארצית

התלמידים בבאר שבע פתחו הבוקר (חמישי) את הלימודים ברגשות מעורבים לאחר ירי הרקטה אמש לעבר העיר. הלימודים התקיימו כרגיל, אך חלק מהתלמידים נמנעו מלהגיע אל כיתותיהם הבוקר.

"לדעתי, לא כולם הגיעו היום לבית ספר. פחות בגלל הפחד של התלמידים ויותר בגלל הפחד של ההורים", אמר סגן יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ותלמיד בתיכון על שם יצחק רגר בבאר שבע, יוסי ג'יבלי. "יש קצת אווירה של לחץ, אבל הנושא נמצא במודעות של התלמידים כי בשנתיים האחרונות היו הרבה תרגולים שכללו אזעקות דמה, ניסויי צופרים ותרגולים פנים בית ספריים", הוסיף.

ג'יבלי סיפר על הפיצוץ שנשמע אתמול גם בשכונת מגוריו: "הפיצוץ אתמול נשמע היטב בביתנו. אלה קולות מוכרים מתקופת 'עופרת יצוקה' ואנחנו רגילים לחיות עם הקולות האלה והרגשות האלה יותר מיום אחד. התלמידים אצלנו מרגישים בטוחים גם היום וגם בעבר ב'עופרת יצוקה'. יש מקלטים, יש לאן ללכת כשקורה משהו. בגדול פוחדים לחזור לתקופה של 'עופרת יצוקה' ואנחנו מרגישים שחייבים להמשיך בשגרה".

טימור מיכאלי, תלמיד תיכון מקיף ג', ויו"ר מועצת התלמידים והנוער בעיר סיפר על הנוכחות הדלה של התלמידים בכיתות: "יש נוכחות דלה של תלמידים. בסביבות ה-50%. לא כולם הגיעו מחשש שהאזעקות והנפילות יחזרו. זה מאוד הפחיד אותנו בגלל שאחרי שנתיים של שקט מוחלט, פתאום בבת אחת יש בום גדול שמשנה את המציאות. בשעה הראשונה ללימודים הייתה התייחסות של צוותי החינוך לנושא בכל הכיתות. רכזת השכבה נכנסה לכיתה והתריעה בפנינו כי אם תהיה אזעקה נוספת יש לחזור למרחבים המוגנים".

הממונה על תיק החינוך בעיירת באר שבע וסגנית ראש העיר, ד"ר חפצי זוהר, אמרה כי "כל מוסדות החינוך בעיר יועברו ריענון נהלי חירום. בבית הספר היסודיים תינתן לכך התייחסות מיוחדת". בשעה 8:30 התקיימה בעירייה הערכת מצב. כמו כן, השירות הפסיכולוגי בעירייה תודרך אתמול ומוכן להגיע לכל מוסד שבו יופיעו תופעות חריגות בהתנהגות התלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully