וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: להשוות את תקציב הבריאות לתקציב הביטחון

אריאל נוי

23.2.2011 / 19:01

ביום בו מודיע משרד הבריאות על תוספת של מאות מיטות אשפוז מפרסמת ההסתדרות הרפואית סקר חדש המציג תמונה עגומה של מצב הבריאות הציבורית בישראל. סגן השר ליצמן "החלטה מערכתית"

הציבור בישראל דורש השקעה רחבה יותר במערכת הבריאות. סקר אותו הזמינה ההסתדרות הרפואית חושף כי רוב הציבור בישראל סבור שהמדינה אינה דואגת למערכת הבריאות וכי יש לתת עדיפות לאומית להשקעה בבריאות באותה המידה שמשקיעים במערכת הביטחון. מטרת הסקר, שבוצע באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה, הייתה לבחון את עמדות ותפיסות הציבור בכל הקשור למידה שבה המדינה דואגת לרפואה הציבורית בישראל ולמידת החשיבות הקיימת בהשקעה בתנאי הרופאים בישראל.

נתונים נוספים העולים מהסקר מגלים כי 96% מהציבור סבור שיש לפעול למען הגדלת מספר מיטות האשפוז ושיעור זהה מהציבור סבור שיש לפעול למען הגדלת מספר הרופאים. 92% מהציבור חושב שיש לשפר את תנאי ההעסקה של הרופאים בישראל. הנשאלים לא נדרשו לענות מהיכן יגיע התקציב לשיפור מערכת הבריאות.

למרות הטענות הקשות על איכות השירות במערכת הבריאות, רוב הציבור בישראל (כ70%) סבור שהרופאים בישראל הם מקצועיים ומשתמשים בטכנולוגיות מהטובות בעולם. רק 21% מהנשאלים מאמינים כי תנאי האשפוז בבתי החולים בישראל מאפשרים מתן טיפול רפואי טוב ואיכותי.

"לתושבי ישראל נמאס"

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל טוען בעקבות ממצעי הסקר כי "לאחר שנים רבות של ייבוש והזנחת מערכת הבריאות הציבורית לתושבי ישראל נמאס והם דורשים מערכת בריאות ציבורית איכותית ומשוקעת שתאפשר להם לקבל את השירות הטוב ביותר". בתוך כך הודיע היום (רביעי) משרד הבריאות כי הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את התוכנית לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בהשקעה כוללת של כחצי מיליארד שקלים. התכנית כוללת הוספת 960 מיטות אשפוז בשש השנים הקרובות. זאת בנוסף להוספת 300 מיטות בעקבות הקמת בית החולים החדש באשדוד. סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן התייחס לתכנית והצהיר "מדובר בהחלטה מערכתית, חסרת תקדים, בעלת השלכות ישירות לשיפור מערכת הבריאות הציבורית בישראל"

בהסתדרות הרפואית בירכו על תכנית משרד הבריאות אך טענו כי "בכל הנוגע לתוספת המיטות מדובר במיחזור של נושאים שכבר הוצגו בתקשורת על ידי סגן השר ליצמן ולכן אין בהם שום בשורה חדשה ולא בשורה מספקת . לגבי תוספת תקני הרופאים מדובר בטיפה בים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully