וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכח בנו ברכב, ולא יורשע כדי לא לפגוע בעתידו

גלעד גרוסמן

23.2.2011 / 18:39

בית המשפט נמנע מלהרשיע אב ששכח את בנו ברכבו וגזר עליו 200 שעות לתועלת הציבור. הסיבה: הרשעתו של האב בפלילים תפגע בסיכוייו לקבל תפקיד של רב שכונה

בית משפט השלום בכפר סבא גזר אתמול (שלישי) 200 שעות לתועלת הציבור על פעיל חב"ד מאזור השרון, שהודה כי שכח את בנו הפעוט ברכבו. אולם השופט נמנע מלהרשיע את האב, וזאת כדי לא לפגוע בסיכויו להתמנות לרב שכונה.

מכתב האישום עלה, כי לפני כ-3.5 שנים הסיע הנאשם את ילדיו ברכבו, ובהם גם בנו, שהיה אז בן שנה ושלושה חודשים. הוא הוריד את הילדים בגנים בהם הם לומדים, והמשיך לנסוע למשרדו בבית חב"ד כאשר הפעוט נמצא עדיין ברכבו. משהגיע למקום, הוא החנה את הרכב ונעל אותו, כאשר הפעוט עדיין נמצא בפנים. הפעוט שהה ברכב כשעה, עד שעובר אורח הבחין בו, שבר את שמשת חלון הרכב והוציא מתוכו את התינוק.

נגד האב הוגש כתב אישום שייחס לו עבירה של השארת ילד שלא בהשגחה ברשלנות, שהעונש עליה הוא עד שנת מאסר. האב הודה בביצוע המעשים, ונשלח לתסקיר שירות מבחן, שבו נקבע כי הוא לקח אחריות מלאה והתחרט על התנהגותו, שנבעה לדבריו, מלחץ ומתח רב שהיה נתון בהם באותה תקופה. שירות המבחן המליץ להימנע מהרשעתו בשל תרומתו לקהילה במשך שנים רבות וכן בשל החשש כי אם יורשע בפלילים ייפגעו סיכוייו לקבל תפקיד של רב שכונה במסגרת הרבנות הראשית. כמו כן, הומלץ להסתפק בעונש של שעות לתועלת הציבור.

"אין מקום להשית עליו כתם"

בפרקליטות עתרו להטלת עונש של שעות לתועלת הציבור, אולם דרשו מבית המשפט להרשיע את האב, וזאת לאור המדיניות בפרקליטות, שיש צורך להרתיע הורים אחרים ולגרום להם להיות זהירים יותר ביחס לילדיהם.

"הכלל הוא שיש להרשיע נאשם שעבר עבירה, ומי שטוען את ההפך שומה עליו לשכנע את בית המשפט ששיקולי השיקום גוברים במקרה האינדיבידואלי על השיקולים שבאינטרס הציבורי", כתב השופט אהרן גולדס בפסק הדין. הוא הבהיר גם כי "הותרתו של הקטין ללא השגחה ברכב, עלולה להביא לתוצאות חמורות ונמהרות". אולם, לאחר מכן קבע כי לאחר שהנאשם לקח על עצמו את האחריות למעשים אין מקום "להשית עליו כתם של הרשעה". הוא הוסיף כי "הרשעתו של הנאשם בדין יהא בה כדי לפגוע בנאשם פגיעה משמעותית, שהרי לא יוכל לקבל 'כושר' מהרבנות הראשית לכהן כרב שכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully