וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אי-היציבות במזה"ת יכולה להימשך שנים"

23.2.2011 / 18:22

על רקע המהומות בלוב, אמר רה"מ כי אי-היציבות באזור עלול להימשך עוד שנים רבות, והזהיר מפני מקרים דומים גם בישראל. לאחר הנאום הצביע נתניהו בטעות נגד עצמו

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) למהומות ברחבי העולם המוסלמי. בדיון שנערך במליאת הכנסת בנושא "כשלון ממשלת נתניהו בתחומי הכלכלה המדינה והחברה", אמר נתניהו כי "אי-היציבות הזו יכולה להימשך הרבה מאוד שנים. אנחנו מקווים לטוב, אנחנו פועלים לטוב, ואנחנו מקווים שהעולם הערבי וגם אירן יעברו לדמוקרטיזציה אמיתית. אם מגיעים לשם, אז יש שם יסודות של יציבות ושלום. אבל אתם יודעים שיש גם עוד אפשרויות ואנחנו צריכים להכין את עצמנו לכל תרחיש".

נתניהו המשיך ואמר כי "ההכנה החשובה ביותר היא קודם כל קריאת המציאות. כי אי-היציבות הזאת שאנו חיים בתוכה מנוצלת כבר עכשיו על ידי כוחות שליליים שמנסים להטות את התוצאה למשהו שאינו רצוי לאף אחד מאתנו. שכשאנחנו מחפשים פתרון צריך לקחת בחשבון את אי היציבות הזאת".

נתניהו התייחס גם לתהליך השלום ואמר, כי "יש ויכוח בתוך הבית הזה אם יש לנו פרטנר, כמה הוא מחויב לשלום, האם הוא מוכן להתייצב. יש ויכוח והיינו רוצים לראות אותו מגיע הנה כי הרי לא נדע עד שנדבר, והם לא מוכנים לדבר. אבל יש ויכוח נוסף שכולכם יודעים אותו: יש אי-וודאות לגבי הימצאותו של פרטנר מחר. כל אחד מכם יודע שמה שאני אומר זה נכון. אתם גם יודעים בוודאי שהסכם שלום באזורנו לבדו אינו מבטיח את קיום השלום, ושיחסי שלום רשמיים או לא רשמיים יכולים להתנדף בן רגע כפי שהיחסים של השלום דה פקטו שהיו לנו עם מדינה אחת התנדפו בן רגע עם אירן במהפכה ב-79'".

נתניהו סיפר עוד, כי דיבר עם משפחתו של עופר מזרחי, תושב קיבוץ מגל שנפצע ברעידת האדמה בניו זילנד וקיים חשש כבד לחייו: "לפני שעה קלה צלצלתי לגבי מזרחי. חיזקתי אותו בשמי וגם בשמכם ואת כל המשפחה ברגעים הקשים שהם עוברים. הצעתי לו כל עזרה שנוכל להציע בנסיבות הטראגיות הללו והלוואי שיכולנו לעזור יותר. צלצלתי אתמול גם לראש ממשלת ניו זילנד ג'ון קי והצעתי לו עזרה. יש לנו מומחיות מסוימת בפינוי מהריסות".

ציפי לבני: "יש לנו מדינה נהדרת וממשלה רעה"

לאחר נתניהו עלתה לנאום יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני שתקפה בנאומה את ראש הממשלה. לבני אמרה: "הציבור רואה את החידלון במעשים ואת הריקבון המוסרי שהממשלה הזאת מייצגת. אם כל כך טוב, אז למה כל כך רע היה לנו ב-21 הימים האחרונים הללו?", אמרה כשהיא רומזת לסאגת מינוי הרמטכ"ל, ביטול מינויו של עוזי ארד לשגריר בלונדון והתייקרות מחירי הדלק. בהמשך היא עקצה את נתניהו על כך ששוחח בטלפון עם ראש ממשלת ניו-זילנד לאחר רעידת האדמה ואמרה: "תודה לאל שמישהו עונה לך לטלפון, אדוני ראש הממשלה, כשדלתות נטרקות בפניך".

לבני טענה עוד בנאומה, כי רה"מ הביך את ארצות הברית וכינתה אותו ראש ממשלה חלש: "יש לנו מדינה נהדרת וממשלה רעה. צריך לעשות את האבחנה הזאת, לפני שבעולם יזהו כי החידלון במדינה הזאת הוא הנהגת ישראל".

גם יו"ר חד"ש, מוחמד ברכה, תקף את נאום נתניהו ואמר: "הוא בעצם קבע שהמדיניות היחידה של ממשלתו נשענת על מאזן אימה, תוך שליחת איומים גלויים ומרומזים כלפי המהפכות בעולם הערבי וכלפי הרשות הפלסטינית ואירן. האיש הזה, האיש הזה הוא פירומן מסוכן שחייבים לעצור אותו מיד בתוך הפוליטיקה בישראל וגם בזירה הבינלאומית".

עם סיום הנאומים נערכה הצבעה ובה נתניהו הצביע, ככל הנראה בטעות, נגד נאומו. יחד עם נתניהו הציעו עוד 32 חברי אופוזיציה, לעומת 46 חברי קואליציה שהצביעו בעד נאום נתניהו. דובר קדימה מסר בתגובה: "אם מישהו חיפש עוד הוכחה שנתניהו לא מחובר למציאות הגיע ביבי והצביע נגד נתניהו. בישראל אין ראש ממשלה מכהן ומוטב שיזדרז ויהפוך את הצבעתו הערב למציאות של בחירות בהן יוחלף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully