וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורים מצ'ילה בישראל: "יותר קרובים לאלוהים"

23.2.2011 / 18:06

משלחת הכורים מצ'ילה נחתה בשעות הצהריים בשדה התעופה בן גוריון לקראת ביקורם בישראל. שר התיירות: "כמו שאתם נאבקתם, ככה גם אנחנו נאברים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

משלחת ציליאנית המונה כ-70 אנשים, ביניהם הכורים שנלכדו בבטן האדמה במהלך חודש אוקטובר האחרון, בנות זוגם ומושלת מחוז אטקמה, נחתה בשעות הצהריים (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון. חברי המשלחת הוזמנו על ידי שר התיירות ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) לבקר בארץ. בנאום שנשא בפני המשלחת בטקס שנערך לכבודם במלון ממילא בירושלים, אמר השר: "אנחנו יכולים להזדהות עם הכורים מצ'ילה, בגלל שכמו שהם נאבקו על מנת להישאר בחיים בעודם במכרה וגם אחר כך במאבק העממי שהיה בצ'ילה, כך גם אנחנו נתונים למאבק מתמשך. כשיש בישראל סיקור תקשורתי כה גדול מדובר בדרך כלל בדבר שלילי, אך בואכם הנה מוכיח שיש גם אפשרות אחרת".

שגריר צ'ילה בישראל, חואקין מונטז, התייחס בנאומו בטקס לתחושות של הכורים בזמן שהיו לכודים באדמה ואמר: "כשהכורים היו לכודים התפללנו לאלוהים שנמצא כאן בישראל ועכשיו ניצלנו את ההזדמנות להתקרב אליו קצת יותר".

"המחשבות על המשפחה החזיקו אותי בחיים"

"אף פעם לא איבדתי תקווה כשהיינו לכודים באדמה וכל הזמן ידעתי שאצא" אמר סמואל אבולוס, בן 34 ואב לארבעה ילדים שהיה בין 30 הכורים שנלכדו בבטן האדמה. "המחשבות על המשפחה החזיקו אותי בחיים". על ההרגשה להיות בישראל הוא הוסיף "זה פנטסטי. להיות בארץ הקודש זה פשוט חלום שמתגשם. חלומו של כל אדם".

מרקו גומז, בן 64, הכורה המבוגר ביותר שחולץ מהמכרה, סיפר כי האמונה היא זו שהחזיקה אותו בחיים. גומז אף סיפר על שגרת החיים בתוך המכרה: "התחלקנו לשתי קבוצות. קבוצה אחת הייתה אחראית על יצירת קשר עם העולם החיצון דרך הפתחים, והקבוצה השנייה הייתה אחראית על שגרת החיים, הטענת בטריות, סידורי אוכל".

גומז סיפר גם על היום שבו יצא מהמכרה: "ירדתי על הברכיים בכיתי והתפללתי עם המון רגש. דאגתי להשלים את כל הזמן שהחסרתי עם בני משפחתי". על הביקור בישראל אמר גומז, כי "אני שמח להיות במקום שבו אלוהים נמצא. אני אוהב הכל בישראל אבל יותר מכל את הבנייה ההיסטורית בירושלים. יש פה אווירה של קדושה".

חברת אל-על, שהתגייסה לסייע בהבאת המשלחת, מטיסה את הקבוצה לישראל וממנה. במהלך שהותם יסיירו הכורים באתרים דתיים, הקדושים לנצרות ברחבי הארץ, החל בירושלים, דרך סובב כנרת, נצרת, ים המלח, בית לחם, יפו העתיקה ועוד וייפגשו עם אישי ציבור מרכזיים, בהם נשיא המדינה שמעון פרס, שיקבל את פניהם במשכנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully