וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אילון: שגרירים יחויבו לבקר במערת המכפלה

פנחס וולף, ניר יהב ויהושע בריינר

23.2.2011 / 14:10

סגן שר החוץ, דני אילון, הכריז כי צוערי המשרד ומועמדים להיות שגרירים בחו"ל יחויבו לבקר במערת המכפלה בחברון, במסגרת הכשרתם. "חשוב שיידעו שאנחנו כאן בזכות"

בעקבות "תכנית המורשת" עליה הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט משרד החוץ כי צוערי המשרד והמועמדים לתפקידי שגריר יקיימו סיור במערת המכפלה, במסגרת הקורסים אותם הם עוברים. סגן שר החוץ, דני אילון (ישראל ביתנו), אמר היום (רביעי), כי "אנו נמצאים בחברון בכוח הזכות ולא בזכות הכוח".

לדברי אילון, "יש חשיבות רבה שדיפלומטים המייצגים את ישראל ייזכרו שיש לנו זכות על הארץ הזו, ונוכחותנו כאן אינה בגלל השואה, כפי שהפלסטיניים מנסים להציג. הנכונות שלנו לשלום ולפיוס היא בעקבות הכרה במציאות הקיימת בשטח, ולא כי אין לנו זכות".

כזכור, לפני כשבוע הודיע שר החינוך, גדעון סער, על השקת תכנית "נעלה לחברון", במסגרתה יבקרו תלמידי ישראל במערת המכפלה בעיר. מדובר בתוכנית נסיונית, שפרטיה טרם סוכמו, והיא מותנית בהסכמת בתי הספר. במסגרת התוכנית יממן משרד החינוך את הסעות התלמידים ואת תוכנית ההדרכה במערת המכפלה ובחברון.

"לסיים האיוולת ההיסטורית לפיה רק הפלסטינים ארחו שגרירים בחברון"

יו"ר ועד מתיישבי יהודה, בועז העצני, בירך על המהלך ואמר בתגובה כי "מדהים לשמוע שעד עכשיו צוערי משרד החוץ לא ביקרו בחברון ובמערת המכפלה, לא במסגרת מערכת החינוך ולא במסגרת מקצועית של משרד החוץ". לדבריו, "לא מדובר בפוליטיזציה אלא בידיעה ובהקניית נתונים בסיסים ביותר הנוגעים לקשר ההיסטורי של העם היהודי לארצו, דבר המוכר גם בחוק הבינלאומי. ברכות לסגן שר החוץ על הצעד. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

גם מועצת קרית ארבע חברון והיישוב היהודי בירכה על ההודעה ומסרה כי "ההחלטה תסיים את האיוולת ההיסטורית לפיה רק הפלסטינים ארחו את השגרירים בחברון והציגו תמונה מגמתית ומסולפת, המתכחשת לזכות ההיסטורית של עם ישראל על מערת המכפלה ועיר האבות. אנו מקבלים בברכה את שגרירי ישראל ואת השגרירים הזרים ונציג בפניהם את השורשים העתיקים של עמנו ואת ההתיישבות היהודית החדשה בקרית ארבע חברון".

מועצת יש"ע בירכה אף היא את סגן השר אילון, ויו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר כי "זהו צעד חשוב בדרך להחזרת הממד הציוני והיהודי למדיניות החוץ הישראלית. כפועל יוצא מכך, על שגרירי ישראל בעולם לחדול מהתנצלויות והתחמקויות והתחיל לומר בפה מלא את האמת הפשוטה – יהודה ושומרון בכלל וחברון בפרט הם חבלי מולדתו של העם היהודי".

"דוגמה להתנהלות מטופשת"

לעומתם, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), אמר כי "מדובר בניסיון לשכתב את ההיסטוריה באמצעות כפייה דתית, פעם לתלמידים ופעם לשגרירים. ביקורים אלה הם ביקורים בשטח כבוש והחלטות שר החינוך, גדעון סער, וסגן שר החוץ, דני איילון, לא ישנו את הנרטיב שכל העולם כיום מאמץ אותו. ההתנחלויות הן אבן נגף והן מהוות הפרה של החוק הבינלאומי ועל כן יש להסירן".

חברו לסיעה, ח"כ טאלב א-סנע אמר כי "סגן השר נוהג משיקול מפלגתי באופן שאיננו ממלכתי. הוא מנצל את מעמדו לכפיית דעתו בצורה שאיננה מביישת את משטרו של קדאפי ודבריו נוגדים את חופש העיסוק. הוא מכשיר אפליה על רקע דעות פוליטיות. זוהי התנהלות פסולה המקדמת עסקנות פוליטית על חשבון אחריות ממלכתית".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר בתגובה כי "זאת עוד דוגמה להתנהלות המטופשת בניהול המדינה. במקום שמשרד החוץ יעסוק בקידום מעמדה של ישראל בעולם בתקופה הקשה הזו, הוא עוסק בקידום ישראל ביתנו והלאומנות הישראלית בקרב אנשי במשרדו. כנראה שסגן השר שכח מי קהל היעד שלו".

בארגון "שוברים שתיקה" הזהירו כי "הביקור עלול לגרום לצוערי משרד החוץ לשקול לשנות קריירה, כי אין הסברה או יחסי ציבור שיכולים להתמודד עם אי הצדק, האכזריות והטיפשות של הכיבוש. סגן שר החוץ בחר במקום המתאים ביותר לערוך לאנשים היכרות עם העוולות המתבצעות בשם החברה הישראלית בשטחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully