וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מקוונת: צעירי לוב לועגים לקדאפי בפייסבוק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.2.2011 / 14:02

צעירי לוב, שרגילים להתנהגותו המטורפת של מנהיגם מועמר קדאפי, לוקחים את התנהגותו המוזרה בהומור. העדות הטובה ביותר לכך מופיעה ברשת הפייסבוק

ביומיים האחרונים נשא שליט לוב, מועמר קדאפי, שני נאומים שאין מילה אחרת לתארם מאשר הזויים. הראשון ארך 20 שניות ובמהלכו אחז קדאפי במטריה ומלמל כמה הוא היה רוצה להגיע לכיכר בטריפולי, אולם הגשם מונע זאת ממנו, ואילו השני ארך כשעה והוא היה למעשה מונולוג מבולבל שכלל איומים מפורשים, משפטים סתומים וקפיצות מנושא לנושא. צעירי לוב, שרגילים להתנהגותו המטורפת של מנהיגם, לוקחים את הדברים בהומור והעדות הטובה ביותר לכך מופיעה ברשת הפייסבוק.

בימים האחרונים, מאז שהחלו המהומות בלוב וקדאפי נאם את נאומיו המוזרים, פתחו אזרחי לוב עשרות קבוצות מצחיקות ומשעשעות הנוגעות לאדם השולט במדינה כבר 42 שנה. בין היתר נפתחה קבוצה תחת השם "בדיחות על מועמר קדאפי", ובה אחד מ-22 אלף המשתתפים התבדח וכתב כי בניגוד למפגינים במצרים שקראו "העם רוצה שהנשיא ייפול", מפגיני לוב צריכים לקרוא קריאה מעט שונה: "העם רוצה שהנשיא יטופל".

בדיחה אחרת, המופיעה בקבוצה אחרת בפייסבוק, מספרת על כך שקדאפי שמע שנשיא טוניסיה לשעבר זיין אל-עאבדין בן עלי נמצא בתרדמת. הוא קרא לאחד משריו ושאל אותו: תגיד, תרדמת נמצאת רחוק מלוב?.

אחד מתוך אלפי המשתתפים בקבוצה שקראה לקדאפי להפוך לכוכב קומדיות טען, כי נאומו הראשון היה קומדיה לכל דבר ועניין: "במחזה הקומי היו ארבעה דברים מוזרים ומצחיקים: הטוק-טוק (קדאפי ישב בתוך מונית טוק-טוק - נ.י), המטרייה, הגשם והמראיין. ארבעה אלה לא נפגשו מעולם בשום מחזה קומי. אין ביניהם שום קשר מלבד העובדה שקדאפי החליט לכרוך אותם יחד למחזה קומי מצחיק. כל מה שיוצר קומדיה נמצא כאן".

בקבוצה אחרת שהביעה תמיכה "בזבוב שעצבן את קדאפי" נאספו כבר כ-42 תומכים. אחד הגולשים פרש את כל הכינויים שקדאפי הדביק לעצמו, ביניהם "הקולונל", "המנהיג", "מפקד ההפיכה", "מלך מלכי אפריקה", "מנהיג ברית מדינות המדבר" ועוד. אלא שלאחר מכן הוסיף והבהיר: "הכינוי המתאים והטוב ביותר לקדאפי הוא הכינוי שהדביק לו נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת: "המג'נון מלוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully