וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בניו זילנד: "הכל נהרס, יש רעידות משנה"

שירה גינוסר

23.2.2011 / 9:30

רוב הישראלים בקרייסטצ'רץ' כבר אותרו ועזבו לערים אחרות. אחד המטיילים סיפר לוואלה! חדשות: כל מי שיכול עזב כי אומרים שעלולה להיות פה רעידה נוספת

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

נמשכים המאמצים לאתר ישראלים שלא יצרו קשר מאז רעידת האדמה שפקדה את העיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד. בידי משרד החוץ יש רשימה של כ-20 מטיילים שטרם יצרו קשר עם משפחותיהם. ארבעה מתוכם נצפו בעיר לפני האסון. עם זאת, רוב הישראלים בקרייסטצ'רץ' כבר אותרו ועזבו לערים אחרות.

"אנחנו עזבנו את העיר הלילה ובילינו אותו אצל שתי סטודנטיות ניו זילנדיות שהציעו לנו מקום לחנות בו", סיפר לוואלה! חדשות דור גונן, שטייל בקרייסטצ'רץ' ועזב אותה רק לאחר האסון. "כל הלילה לא ישנו בגלל המון רעידות משנה, שהיו פה ובאמת עבר עלינו לילה מלא דאגה, קמנו הבוקר במצב רוח לא כל כך טוב. כל מי שיכול עזב כי אומרים שעלולה להיות פה רעידה נוספת".

לדברי גונן, "אנחנו היינו בין הישראלים האחרונים שעזבו את העיר, כל מי שיצרנו איתו קשר כבר עזב. החלטנו לעזוב אחרי יומיים לא קלים שעברו עלינו כאן. בעצם כל מי שנהיה חסר בית שוכן באוהלים וביממה האחרונה הרבה אנשים עלו על טיסות שהצבא אירגן לאי הצפוני שם אמורים לאכסן את כולם במקום בטוח. פה באזור כל ההוסטלים והמלונות נסגרו".

גונן התייחס למראות הקשים באזור: "העיר כולה הרוסה, חוץ מכמה בניינים חדשים הכל התמוטט, במיוחד במרכז העיר שם אפשר לראות כנסיות הרוסות לגמרי ומבני ציבור חרבים. אי אפשר להתקרב לשום מקום בעיר כי כוחות ההצלה לא מאפשרים זאת".

הוא סיפר גם על הקושי ליצור קשר עם המשפחות הדואגות בארץ: "מיד לאחר הרעידה נפל החשמל והאינטרנט ולכן כל הישראלים פה התקשו ליצור קשר טלפוני עם הבית בארץ, אני שלחתי הודעה להורים שלי שישנו באותו הזמן, ולכן הם בכלל לא ידעו שהייתי בסכנה".

בתוך כך, שלושת החברים שהצליחו להימלט מהרכב מרעידת האדמה בניו זילנד, בו נלכד עופר מזרחי, עושים את דרכם לישראל. יוסי פריידמן אביה של מיכל סיפר לוואלה! חדשות: "מיכל והחברים בדרך לארץ. הם אמורים לעבור תחנות ביניים ואנחנו לא יודעים מתי הם ינחתו, אנחנו מעריכים שרק מחר".

השלושה לירון שדה, גיא יורדן, ומיכל פריידמן - חברי ילדות שיצאו לטייל בניו זילנד ונקלעו לרעידת האדמה, הם חברים של עופר מזרחי, שמוגדר עדיין כנעדר. מזרחי ישב בכיסא הנהג ולא הצליח להימלט. "קורת המבנה ככל הנראה קרסה עליו" סיפרה סמדר כץ, מנהלת הקהילה בקיבוץ מגל.

המשפחה מסוגרת מאתמול בדירתה בקיבוץ ומתפללת לגורל בנה. "הודעה רשמית הם לא קיבלו והם מנסים להתמודד בביתם עם הידיעה שעופר נעדר. הם מקווים לבשורות טובות", סיפרה כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully