וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן סמוי הפליל 18 חשודים בסחר בסמים

רמי שני

23.2.2011 / 8:15

כ-200 שוטרים פשטו על בתיהם של 18 חשודים בסחר בקוקאין, שלדברי המשטרה נמנים על בכירי ארגוני הפשע בישראל, ועצרו אותם. המבצע התאפשר בעקבות פעילות של סוכן סמוי

סוכן סמוי שפעל בקרב סוחרי סמים בדרום ומרכז הארץ, אסף במהלך חצי שנה ראיות אודות 18 חשודים, הנמנים על הדרג הגבוה של ארגוני הפשיעה בישראל והביא למעצרם. לפי החשד, נהגו העצורים לבצע עסקאות רכישה ומכירה של סמים בהיקפים של מיליוני שקלים. "צריך להבין, מכל גרם אפשר להכין שלוש מנות של סם ואנחנו מדברים על כמות של עשרות קילוגרמים של סם ויותר", סיפר הבוקר (רביעי) סגן ניצב שמעון פורטל, מפקד יחידת החקירות המרכזית לכיש. "מדובר בסוחרים, שעל פי החשד, מימנו באמצעות העסקאות האלה את העסקים החוקיים לכאורה שלהם".

הראיות שנאספו נגד החשודים, קושרות אותם לעבירות של סחר בסם מסוכן מסוג קוקאין. במשטרה מעריכים, שהם ייבאו את הסם לארץ בדרכים שונות, וביצעו בעצמם עסקאות בכמויות סם מסחריות ובהיקף כספי גדול. הכספים שנאספו כתוצאה מעסקאות הסמים שביצעו הסוחרים נתנו בידיהם כלים כלכליים לביסוס מעמד גבוה. יצוין כי מדובר בעבריינים שחלקם נמנים על ארגוני הפשיעה המוכרים והגדולים בארץ.

החשודים - יעדים מרכזיים

המבצע לו ניתן השם "רעידת אדמה" יצר תשתית ראייתית מספקת לבצע חילוט רכוש רב של החשודים בשווי עשרות מיליוני שקלים. החילוט כלל כסף, רכבי יוקרה, בתים מפוארים וחשבונות בנקים. במשטרה אומרים כי לראשונה הצליחה היחידה המרכזית של מרחב לכיש לעצור ולפגוע ברובד הכלכלי - מסחרי של הבכירים מקרב ספקי הסמים בארץ.

מרבית החשודים שנעצרו מוגדרים כיעדים מרכזיים - עבריינים הנמצאים על כוונת חוקרי משטרת ישראל, במלחמתה כנגד עבירות סחר בסמים, הימורים ומחוללי פשיעה נוספים. לאחר איסוף הראיות, פשטו במהלך הלילה והבוקר למעלה מ-200שוטרים על בתיהם של החשודים ועצרו אותם. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בקריית גת. המבצע לווה כל העת על ידי גורמים מקרב פרקליטות המחוז הדרומי, המגבשת כתבי אישום.

תת ניצב קובי כהן, ממלא מקום מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, הדגיש בתום המבצע כי מדובר בפעילות יעילה ואיכותית של יחידת החקירות כלפי העבריינים, שהביאה להישג מרשים בלחימה בסוחרי הסמים. ניצב משנה אלון לבבי, מפקד מרחב לכיש של המשטרה, ציין אף הוא לשבח את פעילות היחידה. "זוהי היחידה הקטנה ביותר, אך האפקטיבית ביותר בלחימתה בפשיעה והמבצע הזה עתיד לשנות את מפת הפשיעה בדרום", אמר לבבי.

  • עוד באותו נושא:
  • סחר בסמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully