וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנתח הבכיר הוכפש, וכעת מנסה להשיב מלחמה

אריאל נוי

23.2.2011 / 0:55

ד”ר דוידוביץ’ ניתח בישראל, בהצלחה מרובה, למעלה מ-450 מנותחים בשנתיים בשיטה ייחודית. לדבריו, מתחריו התקנאו והכפישו אותו בתקשורת, וכעת הגיש נגדם תביעת דיבה

ד"ר שלמה דוידוביץ', מנתח גב בכיר, הגיש אמש (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת דיבה נגד רופאים בכירים, בטענה כי ביקשו לפגוע בקריירה שלו. לטענת המנתח, הרופאים חששו כי שיטת ניתוח חדשנית וייחודית, שייבא לישראל ואשר זכתה להצלחה רבה, תפגע בפרנסתם.

דוידוביץ' הינו ניורוכירורג בעל שם עולמי, המכהן כמנהל השירות הנוירואנדוסקופי במחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים בילינסון בפתח תקוה. על פי התביעה, הנאמדת בשמונה מיליון שקלים, במהלך שלוש שנות עבודה במרכז רפואי בארצות הברית, רכש לעצמו ד"ר דוידוביץ' מומחיות ייחודית בביצוע ניתוחים אנדוסקופיים של עמוד השדרה. בשיטה זו, מונע הניתוח, בחלק גדול מהמקרים, את הצורך בביצוע ניתוחים פתוחים בגב ובקיבוע עמוד השדרה, ובכך עשוי להפחית את הסבל שחווים החולים לאחר הניתוח.

בכתב התביעה נטען כי מזה שנתיים מבצע ד"ר דוידוביץ' את הניתוחים בשיטה החדשנית בבתי החולים בילינסון ואסותא, וכי הצלחתם המרובה של הניתוחים (450 תוך שנתיים בלבד) גרמה לפופולריות רבה לשיטה הייחודית. לטענת פרקליטו של דוידוביץ', עו"ד אמיר טיטונוביץ', ככל שהתארכו התורים אצל דוידוביץ' – הם התקצרו אל מתחריו, ולכן אלה חברו יחד כדי לפגוע בהצלחת דוידוביץ'. טיטונוביץ' אף מוסיף ואומר כי הרופאים "פתחו בציד מכשפות נגדו, על מנת להסירו מדרכם ולחסל את הקריירה הרפואית שלו".

בבתי החולים עומדים מאחורי המנתח

תביעת לשון הרע שהוגשה נסבה סביב פרסומים שונים, שפורסמו על ידי המנתחים, ועל ידי אחרים, בהזדמנויות שונות ובמדיות שונות, ובהן אתרי אינטרנט ובטלוויזיה. בפרסומים הוצג ד"ר דוידוביץ' "באור שלילי, מכפיש ומבזה", לדברי פרקליטו, ללא כל ביסוס אמיתי. בין היתר פורסם כי דוידוביץ' מכסה את חלונות חדר הניתוח, על מנת שלא ניתן יהיה לראות מה קורה בתוכו בעת שהוא מנתח, דבר שהוכחש מכל וכל ע"י ביה"ח "אסותא", לדברי הפרקליט.

פרקליטו של דוידוביץ' טוען כי בעקבות קמפיין ההכפשה, נבלמה הצלחתו של דוידוביץ', ונגרמו לו נזקים חמורים. בכתב התביעה נכתב כי הדברים שפורסמו אודותיו אינם נכונים, וכי "הפרסומים שעשו הנתבעים חרגו מתחום הסביר". יתרה מזו, בכתב התביעה נכתב כי הנתבעים לא חזרו בהם מהפרסומים, גם לאחר שהוענקה להם ההזדמנות לתקן את הדברים.

בבתי החולים בילינסון ואסותא עומדים מאחורי ד"ר דוידוביץ'. מבילינסון נמסר כי "הניסיון שהצטבר בבית החולים מראה כי אחוזי ההצלחה בניתוחיו של דוידוביץ' הם של כ-90%. מדובר בניתוח פחות פולשני, הכרוך בפחות תחלואה ובהיקף סיבוכים קטן יותר". עוד אומרים בבתי החולים, כי אינטרסים אישיים הביאו את המנתחים-נתבעים לפרסם את דברי לשון הרע, אודות דוידוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully