וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורית ביניש: לספק הגנה לעורכי הדין בישראל

גלעד גרוסמן

22.2.2011 / 20:53

בכנס היובל של לשכת עורכי הדין בירושלים, תקפה נשיאת בית המשפט העליון את תופעת האלימות נגד עורכי הדין. שר המשפטים יעקב נאמן קרא להילחם בסחבת בבתי המשפט

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, התייחסה הערב (שלישי) לאיומים על חיי עורכי דין בישראל ואמרה כי אלו "נתונים לא אחת להתנכלויות, וזקוקים להגנה כמו זו שמקבלים עובדי ציבור". ביניש, שנאמה בכנס היובל של לשכת עורכי הדין שנערך בירושלים, הוסיפה כי "החברה בישראל מתמודדת עם חוליים רבים ועם תופעות קשות של עבריינות ופשיעה".

יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, אמר בדבריו לפרקליטים הרבים שנכחו באירוע כי הוא "מקווה שביובל הקרוב נשכיל למנוע שחיקה במעמדנו המקצועי". לדבריו, "על עורכי הדין למתן את הוויכוחים הפנימיים שאינם מוספים כבוד לתדמיתם".

שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, שנאם אף הוא באירוע, אמר כי מטרתו העיקרית בכהונתו במשרד היא להילחם בעומס התיקים הבלתי סביר ובקצב הדיונים בבתי המשפט במדינה.

יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, בחר להתייחס בדבריו למעמד בית המשפט העליון וטען כי חל כרסום במעמדו של בית המשפט. עוד הוסיף יו"ר הכנסת כי "רבים בבית המחוקקים עייפים מעמידה על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", ומתח ביקורת על כלי התקשורת, שפועלים לטענתו "יותר ויותר משיקולי רייטינג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully