וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: 100 פליטים אפריקאים הוטסו חזרה לארצם

איילה חננאל

23.2.2011 / 5:05

טיסה ועליה מהגרי העבודה יצאה הלילה מנמל התעופה בן גוריון לכיוון אפריקה. ממשרד פנים נמסר, כי הם הסכימו לחזור לארץ מולדתם, וכי מדיניות זו תימשך

כ-100 עובדים זרים מאפריקה הוטסו הלילה (רביעי) בחזרה לארץ מולדתם, כך נמסר ממשרד הפנים. עוד נמסר, כי העובדים הזרים עזבו את המדינה מרצונם, וכי "שר הפנים אלי ישי נחוש בדעתו להמשיך עם מדיניות ההטסות בין אם ברצון ובין אם לווא".

לפני כחודשיים יצאה טיסה נוספת ועליה פליטים שהסכימו לשוב לארצם. מטוס שעל סיפונו קרוב ל-150 פליטים מסודן יצא מתחומי ישראל לעבר מדינה שלישית, ומשם המשיכו לסודן, בחלק ממבצע משותף של משרד החוץ ומשרד הפנים. במשרד הפנים אמרו אז כי כל מהגרי העבודה הביעו את הסכמתם לטוס בחזרה לארץ מוצאם, וכי איש מהם אינו במעמד של פליט, אחרת לא ניתן היה להחזירם.

עוד צוין כי האפריקאים קיבלו מהמדינה סכום כסף קטן על מנת שיוכלו לבנות בסיס בארץ מוצאם. יציאת הפליטים לארצות מוצאם מתבצעת במסגרת נוהל של משרד הפנים ורשות האוכלוסין, המעודדת עזיבה מרצון של מסתננים.

מנכ"ל "אנו פליטים" נועה קאופמן, אמרה בתגובה כי "מרביתם המכריע של מבקשי המקלט שואפים לחזור לביתם ולארצם בהקדם האפשרי, ואנו מברכים על כל פליט שמצליח להגשים חלום זה. אולם, מדיניות ההזנחה המכוונת והכליאה השרירותית של משרד הפנים לא מאפשרת להם אפילו לשרוד כאן, ועולה החשד כי הסכמתם לחזור היא בלית ברירה – ולכן זהו סוג של גירוש. המצב בדרום סודן עדיין לא התייצב לחלוטין וייתכן שחייהם יהיו בסכנה, כאשר הפרסום היזום של משרד הפנים אודות הטיסה מחמיר סכנה זו".

קאופמן הוסיפה כי "השר ישי מנסה לגזור קופון פוליטי על חשבון בטחונם של החוזרים, שאם יתגלה כי שהו בישראל הם עלולים להפוך למטרה בידי ממשלת סודן. הנחישות שמבטא אלי ישי להחזיר פליטים לארצם גם בלא הסכמתם – לא רק שאיננה עומדת בקנה אחד עם אמנת הפליטים אותה יזם בן-גוריון בעקבות לקחי השואה, אלא גם בניגוד מוחלט לעקרונות המוסר היהודי של קבלת הגר ועזרה לחלשים שבקרבינו".

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully