וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות להורים: לא להשתמש בבקבוקי ביספינול A

אריאל נוי

22.2.2011 / 18:39

מחקרים בעולם מצאו קשר בין ביספינול A למגוון של בעיות הורמונליות. לפני כחצי שנה הורה משרד הבריאות לבתי החולים להפסיק השימוש בבקבוקים המכילים חומר זה, וכעת ההמלצה מתרחבת

לראשונה, משרד הבריאות ממליץ להורים שלא להשתמש בבקבוקי תינוקות המכילים ביספינול A (חומר המכונה גם BPA). ביספינול A הינו חומר כימי הנמצא בבקבוקים ומוצרי פלסטיק אחרים העשויים מפוליקרבונט, וניתן לזהותו חיצונית באמצעות סימון הספרה 7 בתוך משולש חצים שמוטבע על הבקבוק. מחקרים שונים בשנים האחרונות מצאו קשר בין החומר לקשת רחבה של בעיות הורמונליות בבעלי חיים; בין היתר, מדענים מעריכים כי חשיפה לחומר עשויה להיות קשורה לסרטן, שינויים התפתחותיים, השמנת יתר ובעיות רפואיות נוספות. במדינות שונות בעולם כבר נקטו עמדה נחרצת יותר לגבי השימוש בחומר, ובקנדה ובאיחוד אירופי השימוש בחומר בבקבוקי תינוקות כבר נאסר לחלוטין.

משרד הבריאות מדגיש כי לפי הנתונים הקיימים בעולם אין כל ודאות לגבי ההשפעות של חשיפה של בני אדם ל-BPA, וכי המלצתו שלא להשתמש בבקבוקים מחומר זה היא על פי "עקרון הזהירות המונעת". לפני כחצי שנה הורה משרד הבריאות לבתי החולים להפסיק את השימוש בבקבוקים המכילים את החומר בתוך חצי שנה. במקביל, ממשיך המשרד להקפיד על תקנים המגבילים את כמות ה-BPA שעשוי לזלוג למוצרים וכן לעקוב אחר המחקרים והבדיקות העולמיות בנושא.

בהודעה שפירסם היום (שלישי) ממליץ המשרד להורים לצמצם את חשיפת תינוקם לחומר הכימי, על ידי העדפת בקבוקים שאינם מכילים את החומר, ומדגיש כי אם בכל זאת נעשה שימוש בבקבוקים מסוג זה, יש להקפיד שלא לחמם את הבקבוקים במיקרוגל, שכן הגורם העיקרי לזליגת החומר לתוך המזון הוא חימום המיכל הפלסטי. לכן, ממליץ המשרד לקרר את המים הרותחים בכלי אחר שאינו מכיל BPA, לפני הערבוב עם הפורמולה בבקבוק, ולהשתמש אך ורק במים פושרים להכנת הפורמולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully