וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה דורשת: מאסר ממושך לקצב ופיצוי למתלוננות

גלעד גרוסמן

22.2.2011 / 15:08

הפרקליטות דורשת לגזור עונש מאסר ממושך על נשיא המדינה לשעבר, שהורשע בעבירות מין. לטענתה, קצב "המיט חרפה על מוסד הנשיאות". מנגד, ההגנה מבקשת לא לגזור עליו מאסר בפועל

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, נועם אשל. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

הפרקליטות ביקשה היום (שלישי) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לגזור "עונש מאסר ממושך" על נשיא המדינה לשעבר, משה קצב. כך הותר לפרסום. בדיון, שערך כארבע שעות והתקיים בדלתיים סגורות, ביקשו הפרקליטים מהשופטים לגזור על קצב גם מאסר על תנאי וקנס, וכן לחייבו לפצות את המתלוננות "פיצוי משמעותי". מנגד, ההגנה ביקשה שלא לגזור עליו מאסר בפועל. גזר דינו של קצב יינתן ב-8 במרס.

על פי תקציר הדיון שהותר לפרסום, הגישו התובעים - עורכי הדין רונית עמיאל ונסים מרום - תסקיר קורבן בעניינה של א' ממשרד התיירות, ותיארו את הפגיעה במתלוננות ואת הנזקים שנגרמו להן. השניים טענו כי העבירות בהן הורשע קצב הן עבירות חמורות, במיוחד נוכח מעמדו הרם ונוכח עשיית המעשים תוך ניצול סמכותו כלפי הכפופות לו. הפרקליטות גם ציינה את פער הגילאים והמעמד שבין קצב למתלוננות, ואת ריבוי המעשים.

התביעה טענה, כי לא עומדים לזכות קצב נימוקים לקולא, וזאת משום שלא הודה במעשים המיוחסים לו, ולא חסך מהמתלוננות את הצורך להעיד. בדיון נטען עוד, כי אין לזקוף לזכותו של הנאשם את עברו הנקי, וזאת בשל העובדה שהוא כשל במעשים דומים בעבר, כלפי נשים נוספות שעניינן התיישן.

עם זאת, הפרקליטות הודיעה שהיא אינה מתעלמת מהוקעתו בציבור של קצב לפני המשפט, ומ"המסע העכור שהתנהל נגדו בתקשורת", ושיש להתחשב בכך במידה מסוימת בעת גזירת העונש. את נפילתו של קצב מ"איגרא רמא לבירא עמיקתא" מבקשת התביעה לזקוף דווקא לחובתו, לאור השוויון בפני החוק ונוכח "החרפה שהמיט על מוסד הנשיאות".

"הפך לשבר כלי"

מנגד, פרקליטיו של קצב, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, הגישו לבית המשפט מכתב שנכתב על ידי ילדיו של קצב, וכן שני דיסקים המתעדים אירועים שנערכו לכבודו בתקופת כהונתו כנשיא, ובהם נישאו נאומים המתארים את פועלו הציבורי, פרוטוקול ועדת הכספים וכן קטעי עיתונות שונים.

לטענת ההגנה, יש להתחשב בעינוי הדין שנגרם לקצב, המתבטא בשפיטתו על ידי התקשורת עוד לפני שהועמד לדין ונמצא אשם. ההגנה טענה שלקצב נעשתה "דמוניזציה" בציבור, ועורכי הדין הדגישו את "גלי השנאה והלעג" שהיו מנת חלקו במשך ארבע שנים, "אשר אין להם אח ורע בכל תולדות ההיסטוריה המשפטית בישראל".

עוד טענו והפרקליטים, כי ההדלפות השונות לגבי קצב הפכו את חייו. "נטען שהנאשם הינו 'חי- מת', וכשאות קין מוטבעת לנצח על מצחו, אין לו כל סיכוי לקומם את עצמו", נכתב בתקציר. הם טענו גם שהנזקים המפורטים בתסקיר הקורבן של א' ממשרד התיירות אינם מתיישבים עם הצהרות אחרות שיצאו מפיה במהלך הרענון בפרקליטות ובמשפט. לדבריהם, קצב הפך מאיש רם ונישא לשבר כלי, ולמעשה אין מקום לענישה מחמירה נוספת. לכן, הם ביקשו מהשופטים להסתפק בענישה מקלה, ובכל מקרה, לא להשית עליו מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully