וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הפלסטינים מפרים הסכמים ברגל גסה"

פנחס וולף

22.2.2011 / 13:23

בפגישה עם מקביליו באיחוד האירופי, הציג שר החוץ מסמך המפרט את הפעולות שנוקטים הפלסטינים נגד ישראל. "מי שמעוניין בשיפור המצב, חייב לגנות את הפלסטינים על הפרת הסכמים"

"הרשות הפלסטינית מפרה את הסכמי אוסלו ברגל גסה" - כך אמר היום (שלישי) שר החוץ, אביגדור ליברמן, במפגש השנתי עם שרי החוץ של האיחוד האירופי.

ליברמן ועמיתיו סקרו את היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי, וכן את הדרכים לקידום שיתוף פעולה בין הצדדים. ליברמן העביר לשרי החוץ מסמך של משרד החוץ הישראלי שכותרתו היא "המערכה המדינית של הרשות הפלסטינית נגד מדינת ישראל". בין היתר, המסמך מפרט קובע כי בניגוד להסכמי אוסלו, הפלסטינים מנסים לשנות את הסטטוס קוו באיזור יהודה ושומרון, מסיתים נגד ישראל ופועלים נגדה בזירה המדינית הבינלאומית ובארגון חרמות נגד מדינת ישראל.

במסמך מצוין עוד כי בניגוד לפעולות הפלסטינים, ישראל נקטה צעדים לטובתם, כמו ההכרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפתרון שתי מדינות, צמצום מחסומים, חיזוק הכלכלה הפלסטינית ופעולות נוספות. ממשרד החוץ נמסר כי הכוונה היא להעביר את המסמך גם לחברי קונגרס וסנאט אמריקאיים ולחברי פרלמנט באירופה.

"הפלסטינים עשו הכל כדי לערער את היחסים"

"מאז כינון הממשלה לפני שנתיים, עשתה ישראל צעדים רבים ומשמעותיים לשיפור מצבם של הפלסטינים וגילתה רצון אמיתי לחדש את המשא ומתן", אמר ליברמן עם הגשת המסמך. "בזמן הזה, פעלו הפלסטינים בצורה הפוכה לחלוטין ועשו הכל על מנת לערער את היחסים בין הצדדים, מתוך מחשבה שהדבר יועיל להם לזכות באהדת ובתמיכת הקהילה הבינלאומית".

ליברמן הוסיף כי "מי שבאמת רוצה לשפר את המצב בין ישראל לפלסטינים, חייב לגנות את הפלסטינים על כך שהם מפרים את ההסכמים שחתמו עם ישראל ברגל גסה, ולהבהיר להם שניסיונותיהם לקבוע עובדות בשטח באופן חד-צדדי לא יישאו פרי. לקהילה הבינלאומית בכלל ולאירופה בפרט יש אחריות לדרבן את הפלשתינים לחזור למשא ומתן, ולא לעודד אותם להמשיך בפרובוקציות שרק יביאו את התהליך למבוי סתום שיפגע בהם אף יותר ממה שיפגע בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully