וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות ויצו הפגינו: "השכר לא מכבד את המקצוע"

22.2.2011 / 11:51

מאות מטפלות של ויצו הפגינו מול משרדי ההנהלה במחאה על כך שלא קיבלו את התוספת שנקבעה למגזר הציבורי. הנהלת ויצו: "תנאי העסקתן הם הטובים ביותר מבין העובדים ברשתות הגיל הרך"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק)

500 עובדות מטפלות ומנהלות מעונות ויצו הפגינו הבוקר (שלישי) מול משרדי הנהלת ויצו בשדרות דוד המלך בת"א. העובדות מוחות על תנאי העסקתן ודורשות העלה בשכר.

בשנת 2009 נחתם עם עובדות ויצ"ו הסכם לפיו יקבלו העלאה של כ-6.25% משכרן באופן מצטבר עד שנת 2013, ובתמורה לכך הסכימו שלא לשבות עד שנה זו. לאחר שנחתם ההסכם עם המגזר הציבורי במשק על תוספת לשכר, העובדות דורשות גם את תוספת זו במקביל.

"תוספת השכר אכן מגיעה גם להן. ועל כך אנחנו נעמוד לצדן במאבק. יש לזכור שמדובר בעובדות המשתכרות שכר נמוך של 4,000 עד 5,000 שקלים לחודש, במקרה הטוב, ומבצעות עבודה אחראית של טיפול בילדים", ציין יו"ר מעוף ההסתדרות, מוטי גלר, והוסיף כי "הנהלת ויצו קיבלה כספים שמגיעים לעובדות ע"י תעריפים ששולמו לה ע"י ההורים בחודש פברואר".

גננות בגני ויצ"ו שובתות מול הנהלת ויצ"ו בתל אביב, פברואר 2011. אורי לנץ
גננות בגני ויצ"ו שובתות מול הנהלת ויצ"ו בתל אביב, פברואר 2011/אורי לנץ

"בעוד שבועיים נוכל להשבית את כל המעונות. שהנהלת ויצו תדע שנילחם", אמר ארנון בר דוד, סגן יו"ר המעו"ף בהסתדרות, והוסיף כי "השכר איננו מכבד את המקצוע".

מהנהלת ויצו נמסר בתגובה כי "מטפלות המועסקות במעונות ויצו זוכונת לתנאי העבודה הטובים ביותר מבין העובדים ברשתות הגיל הרך הציבוריות בישראל. תנאי עבודתן שופרו באופן חסר תקדים במסגרת הסכם עבודה שנחתם איתן בשנת 2009".

"בממוצע, המטפלות יזכו לעליית שכר הגבוהה בשיעור של לפחות 10% מזו שתנתן לעובדים הכללים בהסכם המגזרי הציבורי ובתנאים מסויימים אף כפולה", נמסר עוד בתגובת ההנהלה. "בניגוד לתוספת שכר חד פעמית בגובה של 2000 שקלים שניתנת לעובדי המגזר הציבורי, התוספות הניתנות ע"י ויצו הן קבועות וארוכות טווח. צר לנו שההסתדרות מפרה את ההסכם עליו חתמה בו התחייבה לא לקיים שיבושים עד 2013 , ויותר מכך אנו מתנצלים בפני ההורים על הנזק שנגרם להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully