וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב הטיעונים לעונש במשפט קצב נפתח

גלעד גרוסמן

22.2.2011 / 9:09

הנשיא לשעבר שהורשע בשורה של עבירות מין חמורות הגיע הבוקר לביהמ"ש לדיון לקראת מתן גזר דינו. הפרקליטות תדרוש להטיל עליו עונש מאסר משמעותי, סניגוריו יבקשו מאסר על תנאי בלבד

כחודשיים לאחר שיצא המום מאולם בית המשפט המחוזי בתל אביב, חזר הבוקר (שלישי) נשיא המדינה לשעבר משה קצב אל בית המשפט, והפעם לקראת שלב הטיעונים לעונש. הפרקליטות צפויה לבקש מהרכב השופטים להטיל על קצב עונש מאסר משמעותי, ופרקליטיו של הנשיא לשעבר צפויים לבקש מבית המשפט להימנע מלגזור עליו עונש מאסר בפועל - ולהסתפק במאסר על תנאי בלבד.

משה קצב, נשיאה השמיני של מדינת ישראל, הורשע בשני מקרי אונס שביצע בא' ממשרד התיירות, ונמצא אשם גם בביצוע מעשה מגונה, בהטרדה מינית ובשיבוש הליכי משפט ביחס לשתי נשים נוספות שעבדו תחתיו, ל' ו-ה' מבית הנשיא. הדיון היום ייערך בדלתיים סגורות, ובסיומו יפרסמו השופטים את תקציר הדברים. הפרקליטות לא הזמינה לדיון את המתלוננות נגד קצב, ותסתפק בהגשת תסקיר שיציג את הפגיעה בהן.

משה קצב בשלב הטיעונים לעונש במשפטו, פברואר 2011. אורי לנץ
התביעה תדרוש מאסר ממושך, ההגנה תבקש מאסר על תנאי בלבד. משה קצב הבוקר/אורי לנץ

התובעים במשפט, עורכי הדין רונית עמיאל ונסים מרום, יבקשו ככל הנראה לגזור על קצב עונש מאסר משמעותי, אך לא ינקבו במספר שנים מדויק. כיום קבוע בחוק עונש של ארבע שנות מאסר לפחות על עבירות אונס, אולם סעיף זה טרם נכנס לתוקף בעת שקצב אנס את המתלוננת א', ולכן אינו חל במקרה זה. פרקליטיו של קצב, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, יבקשו מהשופטים להסתפק בעונש מאסר על תנאי בלבד, ולא לגזור על קצב עונש מאסר בפועל. במהלך דיון בבית המשפט העליון אתמול הודיע עו"ד לביא כי אין בכוונת ההגנה לזמן עדי אופי לדיון. כמו כן, לא ידוע אם קצב החליט לנצל את זכותו לשלב "המילה האחרונה" הניתן לכל נאשם כדי לשאת דברים בפני בית המשפט.

בשבוע שעבר נפגש צוות ההגנה של קצב עם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בניסיון להגיע עמו להסכמים לגבי העונש, אולם וינשטיין דחה את מרבית הבקשות. לפני כשבועיים קבעו השופטים בתיק קצב, ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח, כי מתן גזר הדין במשפט יתקיים בדלתיים פתוחות. לאחר מתן גזר הדין יותרו לפרסום חלק מהעדויות שניתנו במהלך במשפט, בהן עדותו של קצב עצמו, אך לא עדותן של המתלוננות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully