וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד הצליח קיבוצניק לנצח כנופיית עוקץ מסין?

רמי שני

21.2.2011 / 20:05

קיבוצניק הצליח לנהל מלחמת התשה מול כנופייה סינית שהתחזתה לחברה המוכרת מוצרים באינטרנט. אחרי שהגיע עד להגשת תלונה במשטרת סין - זכה בכספו בחזרה. "הם התחננו שאפסיק להציק להם"

רמאות באינטרנט היא לצערנו דבר שכיח, אך עומר צדיקביץ, תושב קיבוץ כפר עזה בן 37 נשוי ואב לארבעה, לא וויתר, ולאחר מאבק ארוך ומתוחכם הצליח לנצח כנופיית עוקץ מסין ולזכות בחזרה בכספו שנגנב.

צדיקביץ צבר ניסיון רב בתחום הרכישות באינטרנט, והזמין מוצרים רבים מסין. לאשתו הוא היה נהג לומר, כי הוא יכול לקנות כל דבר באינטרנט, למעט חלב. לפני מספר שבועות, קיבל צדיקביץ המלצה מחבר לרכוש בחנות מקוונת אביזר אופנתי בשווי של כ-800 דולרים.

החברה הייתה אמורה לספק את המכשיר בתוך זמן קצר, אך לדברי צדיקביץ, הוא שם לב כי לא חל שינוי במעמד של ההזמנה במשך תקופה ממושכת. "החשד שלי התעורר כשהם לא הסכימו לעבוד מול חברת תשלומי רשת מוכרת מאוד בכל העולם. כשראיתי שהם לא עושים כלום, התחלתי לחקור על החברה הזאת וחשכו עיני". צדיקביץ גילה כי הוא נפל בציפורניה של כנופיה הנוהגת לבצע מעשי עוקץ של לקוחות. "הם מציעים מוצרים במחירים קרובים למציאות ואחרי שהם גובים את התשלום, הם מנתקים קשר", סיפר.

"צריך עקביות ונחישות"

צדיקביץ החליט להילחם. לדבריו, הוא החל להפעיל מלחמת התשה מול הכנופיה על מנת לקבל את הכסף בחזרה. צדיקביץ החל להציף את האתר של הכנופיה בהודעות דואר אלקטרוני רבות. בהתחלה הוא לא קיבל מענה, ומפעילי האתר אף סגרו אותו ופתחו אותו מחדש בכתובת שונה. צדיקביץ גילה את הכתובת החדשה והמשיך להציף את האתר בהודעות שנשלחו מכתובות שונות.

במסגרת המאבק באנשי הכנופיה, גילה צדיקביץ כי החברה פועלת על שרת שנמצא בארצות הברית. הוא הצליח לאתר את מנהלי השרת והבהיר להם כי הם מאפשרים לכנופיית פושעים לעבוד על השרת שלהם. הדבר הביא לכך שהכנופיה לא הורשתה לפעול על אותו שרת.

כמו כן, הוא גילה כי בעיר ממנה פועלת הכנופיה בסין, האנגיאנג, יש סניף של מנהל המסחר הסיני. הוא פנה אל הסניף, סיפר להם על מעללי הכנופיה והביא לכך שאתרי הכנופיה לא יורשו לסחור בסין. בהמשך, הוא העביר מידע עליהם לתחנת המשטרה המקומית כדי שיפעלו נגדם. כל אותה העת, הוא המשיך להציף את אתרי החברה בהודעות דואר אלקטרוני ומסרים, בהם דרש את כספו בחזרה.

"באחד הימים אמר לי האדם שמולו ניהלתי שיחה, שהם החליטו להחזיר לי את הכסף בגלל שאני גורם להם הרבה מאוד צרות. הם התחננו לפני שאפסיק להציק להם". צדיקביץ קיבל לפני מספר ימים אישור לכך שהכסף אכן הועבר באמצעות בנק הדואר אל חשבונו הפרטי. "אם רוצים, אפשר לנצח אותם" הוא אמר, "צריך רק לגלות נחישות ועקביות במאבק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully