וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה את עתירת תא"ל פארס נגד הדחתו מצה"ל

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

21.2.2011 / 15:43

כ-10 חודשים לאחר שהרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי החליט להדיח את תא"ל עימאד פארס, דחה ביהמ"ש את העתירה שהוגשה נגד ההדחה. השופט: "אין מחלוקת שהעותר לא אמר אמת ושיקר"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שני) את עתירתו של מפקד עוצבת הגליל לשעבר תת-אלוף עימאד פארס נגד הדחתו מצה"ל בשל דיווח כוזב. השופט ד"ר קובי ורדי קבע בהכרעתו כי ההחלטה להדיח את פארס הייתה סבירה. פרקליטו, עו"ד אבי עמירם, הודיע שככל הנראה יערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. הוא גם יבקש את הדחתו של פארס עד לדיון בערעור.

"למעשה אין מחלוקת שהעותר לא אמר אמת ושיקר", כתב השופט ורדי בפסק הדין, "באי כוח העותר והעותר מנסים לקרוא לשקר במילים אחרות של אי-דיוק או דיווח לא אמין, אך יש 'לקרוא לילד בשמו' ולומר באופן הישיר והברור ביותר, שמדובר באי-אמירת אמת".

השופט ורדי ציטט בפסק הדין דברים שאמר פארס בשיחות עם לשכת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ועם אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט. השופט הוסיף ש"שיקול הדעת בכל הקשור למינויים בצה"ל מסור לרמטכ"ל וחופש הפעולה שניתן לרמטכ"ל הוא תנאי הכרחי לצורך הפעלה ראויה של צה"ל ועל בית המשפט להתערב בהחלטות מסוג זה, רק במקרים בהם נפל פגם מהותי בהחלטה". השופט הוסיף כי הוא לא מצא כי במקרה זה ההחלטה להדיח את פארס אינה מידתית, זאת בין השאר גם לאור פסק הדין שניתן בעניינו של תת-אלוף משה (צ'יקו) תמיר.

"טיעונים רבים וחשובים לא באו לידי ביטוי בהחלטת בית המשפט"

השופט מתח ביקורת על התנהלותו של פארס וציין שהוא ממשיך לגלוש למישורים של אי-אמירת אמת. ד"ר ורדי מתח ביקורת על הדברים של פארס. בין השאר כתב כי "אם פארס היה יודע שהופנתה אליו שאילתה בנושא, לא היה משקר? ושיש אמת שונה לשיחה רגילה עם אלוף הפיקוד או לשיחת בתגובה לשאילתה? לעותר הפתרונים". עוד כתב השופט ש"פארס ניסה לירות לכל הכיוונים ולהסיט את האש מהשאלה העקרונית שעמדה בפני בית המשפט. אין חולק על תרומת העותר לצה"ל ועל יכולותיו כלוחם ומפקד. ברם, כנגד זאת ואף בשל כך עליו להוות דוגמה אישית לפקודיו ולהתנהג על פי הנורמות המוסריות שהוא דורש מהם ובמקרה זה כשל העותר בצורה ברורה".

עו"ד אבי עמירם, המייצג את פארס יחד עם עו"ד רמי בובליל, הודיעו כי בכונתם לערער כבר בימים הקרובים על ההחלטה וכי כבר מחר יגישו לבית המשפט בקשה לעיכוב גזר הדין. "צר לנו כי טיעונים רבים וחשובים לא באו לידי ביטוי בהחלטת בית המשפט ובהם ההתנהלות הבעייתית של אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט ושל הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שלמעשה קיבלו החלטה לפני שהוצגו בפניהם כלל הנתונים. אנו מקווים שביץ המשפט העליון יהפוך את ההחלטה וישאיר קצין עתיר זכויות כמו עימאד בצה"ל, שזקוק דווקא בימים אלו של חוסר וודאות ביטחונית לאנשים כמוהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully