וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: איימו על חברות והונו במיליארד שקלים

איילה חננאל

21.2.2011 / 13:56

משטרת ישראל ורשות המסים חשפו היום פרשת הונאה, בה מעורבים חברים מארגונו של שלום דומרני. הם חשודים בזיוף חשבוניות מס בסך מיליארד ש"ח והשתלטות אלימה על חברות בקשיים

נועם אשל

(צילום: נעם אשל. עריכה: דורון שטיין)

32 חשודים נעצרו הבוקר (שני) בחשד שהיו מעורבים בפרשיית ענק, בה השתלטו לכאורה באלימות על חברות שהיו בקשיים כלכליים וסחרו בחשבוניות מס פיקטיביות. היום חשפו משטרת ישראל ורשות המסים את הפרשה, לאחר חקירה סמויה שהתנהלה מספר חודשים. החשודים, שחלקם משתייכים לארגון הפשיעה הדרומי בראשו עומד העבריין שלום דומרני, יובאו סמוך בצהרים להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

בחקירה הסמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים, חשפו חוקרי המשטרה שיטות פעולה של פתיחת חברות פיקטיביות, הרשומות על שמות אנשי קש, הפצת חשבוניות בכמיליארד שקלים (מהם נהנו החשודים מכ-160 מיליון שקלים) והשתלטות על חברות בקשיים.

על פי החשד, בעלי עסקים שנקלעו לחובות קיבלו הצעה להלוואה מחברה שבבעלות החשודים (או אנשי קש), העניקו בתמורה חשבונית מס עבור סכום גבוה מסכום ההלוואה, והתחייבו לשלם לחשודים את סכום החזר המע"מ בגובה 40%. למעשה, גובה המע"מ היה גובה הריבית שדרשו המלווים. במקרים בהם הלווים לא עמדו בתנאי ההלוואה, השתלטו המלווים על העסק ועל חשבון הבנק שלו, ואף משכו כסף מחשבון העסק.

ברשימה הארוכה של החשדות העולים מהחקירה הסמויה, נמנים סחר בחשבוניות מס פיקטיביות, הלבנת הון, מרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, דיווח כוזב לרשות המסים, סחיטה ואיומים, הלוואות בשוק האפור ללא דיווח לרשות המסים ועבירות על ייצוא וייבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully