וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי בכנסת: להוציא עוד שכנים ממעגל הסכסוך

21.2.2011 / 12:53

מפגן תמיכה לרמטכ"ל היוצא אשכנזי בוועדת החוץ והביטחון. הח"כים פירגנו למשוחרר הטרי ומתחו ביקורת על ברק: "נחשפנו לתהליכים קשים". אשכנזי: "לשמר את הסכמי השלום"

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון פרידה מיוחד מהרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי. לדברי הרמטכ"ל ה-19, "חשוב לשמר צבא חזק כערובה לביטחון. בסביבה הזו אין מקום לחלשים. המציאות סביבנו מגדילה את אי הודאות ומדגישה את הצורך לשמר צבא חזק לצד נכסים אסטרטגיים כמו הסכמי השלום עם מצרים וירדן, ולהוציא עוד שכנים ממעגל הסכסוך".

בנוגע למחליפו, רב-אלוף בני גנץ, אמר אשכנזי כי העביר את שרביט הפיקוד על צה"ל לקצין ראוי, מוכשר ומנוסה. "אני בטוח שהוא יצליח להוביל את צה"ל. אני רוצה לאחל לו בהצלחה ולהודות לוועדה".

לאחר מכן פנה לחברי הוועדה והודה להם על הברכות שהרעיפו עליו. "אני רואה בהם בעיקר הבעת אמון בצה"ל והוקרה לפועלו, ובעיקר לאלה שאינם כאן היום, אותם חיילים בסדיר ובמילואים שנמצאים עכשיו לאורך גבולות המדינה באוויר, בים וביבשה. לי היתה הזכות רק לעמוד בראשם".

"לא האמנתי שאצדיע לגולנצ'יק"

יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה) הודה לאשכנזי ואמר כי "הדבר הבולט ביותר בתקופת כהונתך הוא ביצור כוח המגן של מדינת ישראל. היום צה"ל חזק ומרתיע". בנוגע להליך בחירת הרמטכ"ל, אמר מופז, שבעברו פיקד על צה"ל, כי התהליך חשף חלק מהבעיות בהליך קבלת ההחלטות של ראש הממשלה ושר הביטחון. "לצערי נחשפנו לתהליכים קשים, לא ראויים למערכת הביטחון, שפגעו בהרבה מובנים במוסד הרמטכ"לות. אני מקווה שהלקח הזה נלמד לעתיד, ושבעתיד הדרך תהיה נכונה".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) פנתה לאשכנזי ואמרה: "כשנכנסת לתפקיד הייתי שרת החוץ. בקבלת ההחלטות במצבים מאוד מורכבים, צריך אמון מוחלט של ההנהגה המדינית ברמטכ"ל. אפשר להסכים או לא אבל צריך לדעת שהרמטכ"ל בא שהוא נקי כפיים ולב. מעולם לא ראית בצה"ל קבלן ביצוע של החלטות מדיניות והכנסת לתוך המערכת הצבאית את אותם ערכים שמבטאים את תמצית הציונות ואת היותו של צה"ל צבא העם".

יו"ר הוועדה הקודם, חבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי, נכח אף הוא בישיבה החגיגית ואמר: "הציבור מאוד מוטרד מהטלטלה שפוקדת את המזה"ת. חשוב שנדע ששום דבר לא התשנה במאזן היכולות של מערכת הביטחון ושל צה"ל, וזה בזכותך גבי. בזכות השנים הארוכות שהקדשת להתחזקות ולדרבון, ולהעמדת הצבא במקום שבו הוא צריך להיות". הנגבי התלוצץ: "דבר אחד לא האמנתי, שאני אצדיע לאיש גולני. אני מאחל לך הרבה הצלחה".

עמיר פרץ, שמינה את אשכנזי לתפקיד הרמטכ"ל כשהיה שר ביטחון הוסיף: "שהצעתי לך לבוא ולהיות מנכ"ל משרד הביטחון היית בעיצומה של עשייה אזרחית. אני רוצה להודות לך על כך שאמרת שלבוא ולשרת את מדינת ישראל זה דבר יותר חשוב. מדינת ישראל חייבת לך תודה גדולה. חיילים בסדיר ובמילואים חייבים לך תודה גדולה כחבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully