וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המנהלה במדרשת שדה בוקר פתחו בשביתה

21.2.2011 / 11:41

במחאה על פגיעה בתנאי העסקתם, פתחו הבוקר עובדי המנהלה במדרשה בנגב בשביתה. בסך הכל, 800 תלמידים יושפעו מהשביתה, כולל תלמידי התיכון לחינוך סביבתי, בו תחל השביתה רק מחר

עובדי המנהלה במדרשת שדה בוקר פתחו הבוקר (שני) בשביתה במחאה על הפגיעה האנושה, לדבריהם, בתנאי העסקתם. השובתים הם שרתים, מדריכים חברתיים, עובדי תחזוקה ועובדי מזכירות המדרשה. בסך הכל מדובר ב-800 תלמידים ו-50 אנשי חינוך שיישארו בבית, בהם 380 תלמידי בית הספר התיכון לחינוך סביבתי, 250 תלמידי בית הספר היסודי "צין", בית הספר שדה ומרכז המנהיגות במדרשה הקדם צבאית, בה לומדים כ-170 תלמידים.

השביתה בבית הספר התיכון תחל רק מחר – בשל העובדה שהיום התקיימה במקום בחינת הבגרות, שבגינה החליטו עובדי המנהלה לדחות את השביתה ביום אחד.

יובל הדר, דובר ועד העובדים, המועסק כבר 17 שנים במדרשה, הסביר כי לפני שלוש שנים וחצי תם הסכם העבודה הקיבוצי שנחתם מול הנהלת המדרשה. מאז, לדבריו, חלה פגיעה עקבית בתנאי ההעסקה של 100 עובדי המנהלה. "אין תוספות שכר בדומה לאלו שניתנו במגזר הציבורי, ומצד שני כל ההפחתות שהוטלו על המגזר הציבורי, גודמת ביטול דמי ההבראה", אמר.

לדבריו, חלה ירידה ממוצעת של 20% בשכר עובדי המנהל. "נוצרה פה תסיסה נוראית שנובעת ממבוי סתום במשא ומתן מול ההנהלה. חזון בן גוריון נעשה לחוכא ואיטלולא. יש כאן עובדים שמרוויחים בין 4,000 ל-6,000 שקלים". הדר הוסיף כי "אנחנו נאבקים על הלחם, את השמנת כבר לקחו לנו מזמן. ההנהלה מתעמרת בנו ורודפת אותנו כקבוצה ובאופן אישי".

מנכ"ל המדרשה, יגאל צחור, מסר בתגובה כי "עובדי המנהלה שמים את מוסדות החינוך של המדרשה כבני ערובה ותלמידים, מורים ומחנכים שעושים את עבודתם נאמנה נפגעים". צחור הוסיף כי אנשיו נמצאים במשא ומתן ממושך עם העובדים, ואמר כי "מדובר בעובדי מנהלה עם משכוורת גבוהות מדי, צריך לזכור שאנחנו מתוקצבים עלידי משרד החינוך ואין באפשרותנו להחזיק מוסדות מנהלה שאין בהם צורך. אותם מאה עובדים הם עול תקציבי על כתפי המדרשה".

צחור גם הסביר את הסיבות להתייעלות: "התחייבנו בפני משרד החינוך על יישום תוכנית הבראה לפני שנתיים וחצי. במהלך תקופה זו הצענו לכל עובד מקום עבודה חלופי, תוך אי פגיעה בהעסקתו. תכנית ההבראה מחייבת מבחינה מוסירת לבצע את ההתייעלות, וכמו כן הנהלת המדרשה העמיקה מיוזמה את תכנית ההבראה". יצויין כי בשנים האחרונות נמצאת המדרשה בגירעון מצטבר של חמישה מיליון שקלים.

ממשרד החינוך נמסר כי הוא "מייחס למדרשת שדה בוקר חשיבות רבה ומתקצב את המדרשה בכל שנה. בעקבות סכסוך עם ועד העובדים, נקלע המוסד למצוקה כלכלית שאינה מאפשרת יישום תכנית הבראה. המשרד מתייחס בחומרה רבה לאיום להשבית את הלימודים בבתי הספר. במידה שבתי הספר יושבתו, יחפש המשרד אלטרנטיבות לקיום לימודים סדירים. בימים אלה, שוקלים דירקטוריון המדרשה ומשרדי האוצר והחינוך, תכנית הבראה חדשה למדרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully