וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה איים על אבו מאזן: "אאלץ להפסיק הסיוע"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.2.2011 / 22:40

נשיא ארה"ב אובמה שוחח ביום שישי במשך 50 דקות עם יו"ר הרשות אבו מאזן, במטרה לשכנעו להסיר את הצעת הגינוי על ישראל באו"ם. היום מתברר שבשיחה איים אובמה כי יפסיק את הסיוע לרשות

נשיא ארה"ב ברק אובמה ניסה ביום שישי במשך 50 דקות לשכנע את יו"ר הרשות אבו מאזן שלא להגיש למועצת הביטחון של האו"ם את הצעת ההחלטה לגנות את הבנייה הישראלית בהתנחלויות, אולם אבו מאזן עמד בלחץ, הגיש את ההצעה למועצת הביטחון אך נתקל לצערו בווטו אמריקאי. הערב (ראשון) מפרסמת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" את תוכן השיחה בין השניים, שמגיעה בסופה למבוי סתום.

"אנחנו רוצים שתמשכו חזרה את הצעת ההחלטה למועצת הביטחון", אמר, על פי גורמים פלסטינים בכירים, אובמה לאבו מאזן. "זוהי החלטה ערבית", השיב לו אבו מאזן. "הערבים אמרו שהם מאמצים את ההחלטה לפי בקשתכם", ענה לו נשיא ארה"ב שהוסיף והסביר כי הצעת ההחלטה הפלסטינית "מסבכת את תהליך השלום, מרגיזה את ישראל ורק גורמת לה להיות עקשנית יותר".

אבו מאזן לא ויתר: "ישראל ממשיכה בבנייה בהתנחלויות", אמר לאובמה, שהשיב: "אתה יודע היטב את עמדתנו כלפי ההתנחלויות והבניה בהתנחלויות". בשלב זה הציע אובמה נוסחת פשרה, לפיה מועצת הביטחון תפרסם הודעה בנושא הקמת מדינה פלסטינית. "אין להודעה כזו שום ערך משפטי", אמר אבו מאזן.

"היחסים בינינו לא ישובו להיות כפי שהם עכשיו"

בשלב זה החל אובמה לדבר על ליבו של אבו מאזן: "אני מבקש ממך, כחבר, למשוך את הצעת ההחלטה". אבו מאזן השיב: "ואני כחבר מעוניין ביחסים טובים עמכם. יחד עם זאת, איני יכול לעשות דבר בניגוד לאינטרס של עמי, בעיקר על רקע רתיחתו של המזרח התיכון". אובמה ענה: "לשם כך אני מבקש ממך למשוך את ההחלטה. אחרת הדבר יאיים על האינטרסים שלנו במזרח התיכון ויוסיף לנו אויבים". אך אבו מאזן בשלו: "האינטרס שלנו הוא לדבוק בהחלטה".

בתום השיחה הביע אובמה איום מרומז: "לא אוכל לשכנע את הקונגרס בכך, משום שהוא לא יצליח להבין את העמדה שלך ויראה בה עמדה שמתנגדת לנו. זה עלול להביא לכך שהסיוע שלנו אליכם ייפסק והשיחסים לא ישובו להיות כפי שהם עכשיו". אבו מאזן לא נבהל אך הבהיר לאובמה כי ההנהגה הפלסטינית תתכנס כדי לדון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully