וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגמן: צריך היה להדיח את אשכנזי באוגוסט

עינב שיף

21.2.2011 / 0:06

העיתונאי רונן ברגמן התארח בוואלה! Live לרגל צאת ספרו החדש "הבור" והתייחס לפרשת הרפז. לדבריו, שהב"ט צריך היה להדיח את אשכנזי כבר באוגוסט, בגלל הפרשה. צפו בראיון המלא

מערכת וואלה!

העיתונאי רונן ברגמן התארח אמש (ראשון) באולפן וואלה! Live, ונשאל אודות ספרו החדש, "הבור", אותו כתב עם עמיתו דן מרגלית. ברגמן התייחס ל"פרשת הרפז", אליה הספר מתייחס בהרחבה, וציין כי כשליו הנורמטיביים של אשכנזי חייבו את הדחתו עוד באוגוסט בשנה שעברה. בנוסף, ברגמן התייחס לסיקור העיתונאי של הפרשה, ואמר כי "הגיבוי שמעניקים עיתונאים לאשכנזי מהווה סכנה לדמוקרטיה".

ברגמן התייחס לפרשת הרפז, ושאל: "ממתי דרג בטחוני מרגל אחר דרג מדיני? זה פוטש, זה מרד, זה דבר שלבדו מצדיק את סיום כהונתו של אשכנזי כבר באוגוסט. אני מאמין שכל מנהיג בעל שיעור קומה היה מסיים את כהונתו של הרמטכ"ל על ניסיון מרד שכזה, ואני לא חושב שברק ונתניהו נופלים בקטגוריה הזו, לפחות בעניינים אלה".

בהמשך התייחס ברגמן גם לסיקור העיתונאי של "פרשת הרפז", ואמר כי "בפרשה זו עיתונאים חצו את הקו האדום, המפריד בין מדווחי החדשות למייצרי החדשות, באופן מסוכן. העובדה שכל התקשורת מהדהדת אחד אחרי השני את הספינים של דובר צה"ל – זוהי סכנה לדמוקרטיה".

בשבוע שעבר, בעיצומם של טקסי הפרידה מהרמטכ"ל היוצא, פורסם "הבור", ספרם של העיתונאים דן מרגלית ורונן ברגמן. הספר מגולל שורת טענות קשות ומעלה סימני שאלה רבים בנוגע לקרב הגרסאות בין גבי אשכנזי לשר הביטחון, אהוד ברק. פרסום הספר לווה בפולמוס ציבורי ער, וכן עורר מחלוקת שונות באשר לתפקודו והתנהלות לשכתו של הרמטכ"ל ה-19 של צה"ל, וכמו כן לגבי מועד פרסום הספר ומניעי כתיבתו.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully