וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי שקלים!

א.ב. דן

20.2.2011 / 12:12

דרכים לפנק את המחמד בעידן המיתון. והפעם, ד"ר וטרינר אסף אלקלעי

קולי נאלם לבי נרגש, בשכונת פלורנטין יש וטרינר חדש! לרגל הידיעה, קפץ המדור, שכבר מתחיל להתרגל להתחכך בקרב הבוהמה הדרום תל אביבית, להגיד שלום לד"ר אסף אלקלעי.

יש לך שתי מרפאות, בגבעתיים ובפלורנטין. למרות הקרבה הגיאוגרפית, קיים הבדל בבעיות מהן הכלבים והחתולים סובלים?

"באופן כללי, יש הרבה קווים משותפים לאוכלוסיה גם בגבעתיים וגם בפלורנטין, כי המחלות העיקריות שאנחנו מתמודדים איתן הן לא תלויות אוכלוסיה. אבל, יש ייחוד למחלות מסוימות בפלורנטין, שאנחנו נתקלים בהן דווקא בהקשר של פציעות של כלבים כתוצאה מקרבות רחוב, היות והמודעות לעיקור ולסירוס של הכלבים קצת יותר נמוכה כאן. יש פה המון כלבים שאנשים טובים אימצו מעמותות ומגיעים לפעמים עם היסטוריה של טראומות או היסטוריה של התנהגות בעייתית ויש פה ריכוז די גדול של כלבים לא מסורסים ולא מעוקרים עם היסטוריה של תוקפנות. לכן, אנחנו מטפלים הרבה פה בפצעי נשיכה. בגבעתיים, לעומת זאת, אנו אמנם מטפלים בפציעות נשיכה אך שם השכיחות נמוכה יותר."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ד"ר אסף אלקלעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם באמצעות מחלות כלבים ניתן ללמוד משהו על בעליהם?

"עם התפתחות מחלות הנפש בקרב בני האדם, אנחנו רואים גם עליה בתחום המחלות הנפשיות בכלבים. אנחנו נתקלים יותר ויותר בכלבים של אנשים, שעובדים שתים עשרה וארבע עשרה שעות ביום, בתופעות של חרדות נטישה אצל כלבים שנשארים לבד בבית. ומתוך זה אנחנו מנסים גם לתת שילוב של טיפול התנהגותי עם טיפול תרופתי טבעי. ואם זה לא עוזר, אנחנו עוברים גם לתרופות פסיכיאטריות שבסופו של דבר מחזירות את הכלב או החתול למוטב. אין ספק שהאדם האורבאני ה"טיפוסי" ושגרת חייו שלו היא כזו שיכולה לעודד הפרעות נפשיות."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קרב כלבים. ShutterStock
בפלורנטין זה נפוץ. קרב כלבים/ShutterStock

טיפ מס' 1 של ד"ר אסף אלקלעי – מקמו את המתונה עם הפתח לכיוון מזרח!

"עבור כלבים שנשארים בחצר במלונה בחורף, כדאי לכוון את המלונה כאשר הפתח שלה פונה לכיוון מזרח. מדוע? הגשמים והרוחות מגיעים אצלנו בישראל מכיוון מערב וכך המלונה לא נרטבת והכלב נשאר מוגן מרוחות."

טיפ מס' 2 של ד"ר אסף אלקלעי – נצלו בדים משומשים לחימום המלונה!

"מומלץ להכניס בדים משומשים למלונה ולהגביה אותה מהקרקע בגובה של 20 סנטימטרים (על 4 בלוקים שכובים, למשל) שלא תספוג את קור הקרקע, מה שיתרום לחימום נוסף של המלונה."

כתובת מרפאותיו של ד"ר וטרינר אסף אלקלעי:
פלורנטין 22, תל אביב
ויצמן 30, גבעתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully